۲۹ شهریور ۱۴۰۲ - ۱۷:۵۲
ریاض اتهام کاهش عرضه برای افزایش قیمت نفت را رد کرد
وزیر انرژی عربستان:

ریاض اتهام کاهش عرضه برای افزایش قیمت نفت را رد کرد

وزیر انرژی عربستان ضمن تأکید بر درست بودن تصمیم کاهش عرضه، اتخاذ این تصمیم با هدف افزایش قیمت نفت را رد کرد.

به گزارش بازار، عبدالعزیز بن‌سلمان طی نشستی تخصصی در کنگره جهانی نفت کلگری کانادا، تمدید کاهش داوطلبانه روزانه یک میلیون بشکه‌ای عربستان تا پایان دسامبر ۲۰۲۳ با هدف افزایش قیمت‌ها را رد کرد.

وی افزود: تمدید کاهش عرضه داوطلبانه نفت عربستان برای افزایش قیمت نبوده، بلکه این تصمیم‌ متناسب با داده‌های موجود در بازارهای جهانی اتخاذ شده است.

وزیر انرژی عربستان همچنین ادامه تردیدها درباره مصرف نفت چین، رکود تولید در اروپا و سیر تورم و نرخ بهره در آمریکای و اروپا را از دیگر دلایل رسیدن به این تصمیم دانست.

بن‌سلمان با رد پیش‌بینی‌ها درباره اینکه بازار نفت کمبود زیادی را در سه ماه چهارم تجربه خواهد کرد، یادآور شد که پیش‌بینی‌های عرضه و تقاضا همیشه قابل اعتماد نیستند.

وزیر انرژی عربستان افزود: همیشه بهتر است از این شعار که وقتی به چشمم دیدم باور می‌کنم، پیروی کنیم. هرگاه پیش‌بینی محقق شد می‌توانیم بیشتر تولید کنیم.

بن‌سلمان با اشاره به برآوردهای اخیر آژانس بین المللی انرژی درباره شرایط بازارهای انرژی و تقاضا برای سوخت‌های فسیلی گفت: آنها از یک نهاد پیش‌بینی‌کننده و ارزیاب بازارهای انرژی به یک مدافع سیاسی تبدیل شده‌اند.

کد خبر: ۲۴۴٬۶۲۸

اخبار مرتبط

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha