۲۹ شهریور ۱۴۰۲ - ۱۸:۵۸
معامله ۹۶ هزار تنی سه فرآورده صادراتی
امروز در بورس انرژی رقم خورد؛

معامله ۹۶ هزار تنی سه فرآورده صادراتی

­بورس انرژی ایران امروز چهارشنبه شاهد شکسته‌شدن رکورد ارزش معاملات امسال خود بود و به این ترتیب ۹۸.۲ هزار تن فرآورده هیدروکربوری به ارزشی بیش از­ ۳۲.۲ هزار میلیارد ریال در این بورس دادوستد شد.

به گزارش بازار، در روز جاری ۹۶.۶ هزار تن از معاملات مربوط به سه فرآورده صادراتی «نفت سفید»، «گازوئیل» و «گاز مایع» بود که ارزش دلاری این تبادل‌ها نیز به ۷۷ میلیون دلار رسید.

رینگ بین‌الملل بورس انرژی ایران امروز شاهد معامله ۳۵ هزار تن «نفت‌گاز (گازوئیل) عمده» شرکت پالایش نفت آبادان بود. این عرضه با همین میزان استقبال در تقاضا روبرو شد تا در نتیجه معامله‌ای به ارزش ریالی ۱۱.۹ هزار میلیارد ریال و ارزش دلاری ۲۹ میلیون دلار در رینگ بین‌الملل رقم بخورد.

رقابت روی نفت‌سفید ستاره
در روز کنونی ۳۶۰ هزار بشکه (معادل ۴۱ هزار و ۵۸۷ تن) «نفت سفید دریایی» شرکت نفت ستاره خلیج فارس در معرض فروش قرار داده شد. این عرضه نیز با استقبال مشتریان و ثبت بیش از یک میلیون بشکه تقاضا مواجه شد تا به این ترتیب یک میلیون و ۴۵۲ هزار دلار ارزش مازاد حاصل از رقابت نصیب عرضه‌کننده شود.

در معامله‌ای دیگر در روز جاری، ۱۰ هزار تن «گاز مایع» صادراتی پالایش نفت شازند به ارزشی بالغ بر ۱۰.۳ میلیون دلار مورد دادوستد قرار گرفت. برای این فرآورده نیز رقابت صورت گرفت و ارزش مازاد حاصل از رقابت روی آن به ۷۲۰ هزار دلار رسید. ۴۰ هزار تن تقاضا نیز روی معاملات امروز «گاز مایع» به ثبت رسید.

کد خبر: ۲۴۴٬۶۲۵

اخبار مرتبط

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha