۲۶ خرداد ۱۳۹۹ - ۱۴:۵۱
افزایش ۱۷ درصدی بارش‌ها در استان تهران
معاون حفاظت و بهره برداری شرکت آب منطقه‌ای تهران خبر داد

افزایش ۱۷ درصدی بارش‌ها در استان تهران

خانیکی، معاون حفاظت و بهره برداری شرکت آب منطقه‌ای تهران از افزایش ۱۷ درصدی بارش‌ها از ابتدای سال آبی جاری تا کنون در استان تهران خبر داد.

به گزارش بازار به نقل از صداوسیما، محمدرضا خانیکی گفت: از ابتدای سال آبی جاری (از ابتدای مهرماه تا کنون) بیش از ۴۵۳ میلی متر بارش در تهران ثبت شده که این رقم نسبت به مدت مشابه، ۱۷ درصد افزایش را نشان میدهد.  

معاون حفاظت و بهره برداری شرکت آب منطقه‌ای تهران با اشاره به اینکه میزان بارش‌های استان تهران نسبت به مدت مشابه بلند مدت ۷۰ درصد افزایش داشته است افزود: بیشترین میزان بارندگی ثبت شده در استان تهران مربوط به ایستگاه رودک در آبریز سد لتیان و با ارتفاع بارش ۸۲۱ میلی متر است.

وی کمترین میزان بارندگی‌ها را در ایستگاه ورامین و با رقم ۲۷۹ میلی متر دانست و گفت: میزان بارندگی‌ها در مناطق مرکزی و جنوبی تهران با افزایش و مقدار بارندگی‌ها در ارتفاعات و حوضه‌های آبریز سدهای تامین کننده آب شرب تهران با کاهش مواجه است.

خانیکی با اشاره به اینکه میزان آورد رودخانه های تهران نسبت به مدت مشابه سال گذشته ۱۴ درصد کاهش داشته است ادامه داد: این کاهش آورد رودخانه‌ها به دلیل افت بارش برف در ارتفاعات است.

معاون حفاظت و بهره برداری شرکت آب منطقه‌ای تهران گفت: درحال حاضر حجم آب ذخیره شده در سدهای ۵ گانه استان تهران معادل یک میلیارد و ۱۳۱ میلیون مترمکعب است که این رقم در مقایسه با مدت مشابه سال گذشته ۵۰ میلیون مترمکعب کاهش داشته است.

وی افزود: با توجه به شیوع ویروس کرونا و گرمتر شدن تابستان، امسال نسبت به سال گذشته مشترکان آب باید مصرف آب را مدیریت کنند.

کد خبر: ۲۴٬۴۵۹

اخبار مرتبط

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha