۲۹ شهریور ۱۴۰۲ - ۱۵:۱۵
کاهش ۱۱ درصدی صادرات محصولات شیمیایی و پتروشیمی ژاپن به چین در ماه آگوست
آمارها نشان داد؛

کاهش ۱۱ درصدی صادرات محصولات شیمیایی و پتروشیمی ژاپن به چین در ماه آگوست

در پی افت رشد اقتصادی چین در ماه آگوست، میزان صادرات محصولات پتروشیمی ژاپن به این کشور در بازه زمانی مشابه با افت ۱۱.۷ درصدی مواجه شد.

به گزارش خبرنگار بازار؛ در پی افت رشد اقتصادی چین در ماه آگوست، میزان صادرات محصولات پتروشیمی ژاپن به این کشور در بازه زمانی مشابه با افت ۱۱.۷ درصدی مواجه شد.

بر اساس گزارش ارائه شده از سوی ICIS، میزان صادرات محصولات پتروشیمی و شیمیایی ژاپن به چین در ماه آگوست با افت ۵.۹ میلیارد دلاری مواجه شده و بارنامه های کشتی های تجاری میان دو کشور نیز این آمار را تایید می کنند.

در خصوص محصولات شیمیایی ارگانیک نیز میزان صادرات ژاپن به چین در ماه آگوست با کاهش ۱۹.۱ درصدی مواجه شده و محصولات پلاستیکی نیز شاهد کاهش ۲.۹ درصدی در حجم صادرات بوده اند.

همچنین بر اساس آمارهای منتشر شده از سوی وزارت دارایی ژاپن، حجم تجاری سالانه میان این کشور و چین حدود ۶۷ درصد کاهش داشته که این رقم طی سال های گذشته بی سابقه محسوب می شود.

همزمان، سازمان توسعه و همکاری های اقتصادی (OECD) در تازه ترین گزارش خود در خصوص وضعیت اقتصادی کشورها که در تاریخ ۱۸ سپتامبر منتشر شد، پیش بینی خود از رشد اقتصادی چین را به ۵.۱ درصد کاهش داد. این در حالیست که رقم قبلی مورد پیش بینی این سازمان برای اقتصاد چین، ۵.۴ درصد اعلام شده بود.

با اینحال، میزان صاردات ژاپن به آمریکا در ماه آگوست بیش از ۵ درصد رشد داشته که می تواند نشانه ای از بهبود نسبی اوضاع اقتصادی در ایالات متحده قلمداد شود.

کد خبر: ۲۴۴٬۴۹۹

اخبار مرتبط

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha