۲۹ شهریور ۱۴۰۲ - ۱۵:۴۸
پذیرفته شدگان آزمون آموزگاری نمی‌داند اول مهرماه در چه کلاسی حاضر شوند
نایب رئیس کمیسیون آموزش مجلس:

پذیرفته شدگان آزمون آموزگاری نمی‌داند اول مهرماه در چه کلاسی حاضر شوند

نایب رئیس کمیسیون آموزش مجلس گفت: در حالیکه سه روز تا شروع سال جدید تحصیلی فرصت باقی مانده اما هنوز معلم پذیرفته شده در آزمون، نمی‌داند باید در چه کلاسی حاضر شود.

به گزارش بازار، محمد وحیدی با اشاره به تأخیر در اعلام نتایج آزمون آموزگاری و دبیران، عنوان کرد: این مسئله معلمان و مدیران مناطق و استان‌ها را دچار مشکل کرده و وضعیت نیروی انسانی در آموزش و پرورش را دچار ابهام کرده است.

نماینده مردم بجنورد، مانه، سملقان، راز و جرگلان، گرمه و جاجرم در مجلس شورای اسلامی تصریح کرد: تعیین تکلیف آزمون آموزگاری و دبیران یکی از مطالباتی بود که در نشست کمیسیون با حضور وزیر آموزش و پرورش نیز مطرح شد.

وی ادامه داد: طبق اساسنامه دانشگاه فرهنگیان، افراد پذیرفته شده در آزمون باید از یک سال قبل دوره های آموزشی را در دانشگاه فرهنگیان سپری کنند ولی امسال به دلیل تأخیر در اعلام نتایج مقرر شده این دوره به صورت همزمان با تدریس معلم در روزهای پایانی هفته در دانشگاه فرهنگیان سپری شود.

وحیدی یادآور شد: اگر مجوز استخدام از سوی سازمان اداری و استخدامی به آموزش و پرورش داده می‌شود این مجوز حتما باید در نیمه دوم سال باشد تا پیش از شروع سال تحصیلی به صورت فشرده این دوره آموزشی در دانشگاه فرهنگیان طی کنند که معلم با آمادگی لازم در کلاس درس حاضر شود.

نایب رئیس کمیسیون آموزش، تحقیقات و فناوری مجلس تأکید کرد: البته نکته مثبت پذیرفته شدگان امسال این است که اکثر آن‌ها سابقه تدریس داشته و یا به عنوان سرباز معلم یا معلم مدارس غیردولتی و یا معلمان خرید خدمات سابقه تدریس داشته اند که امیدواریم با بهره گیری از این تجارب خللی در نحوه آموزش به دانش آموزان وارد نشود.

کد خبر: ۲۴۴٬۴۷۴

اخبار مرتبط

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha