۲۹ شهریور ۱۴۰۲ - ۱۲:۳۵
صرفه‌جویی ارزی ۶۰ دلاری با کاتالیست تولیدی شرکت پژوهش و فناوری پتروشیمی

صرفه‌جویی ارزی ۶۰ دلاری با کاتالیست تولیدی شرکت پژوهش و فناوری پتروشیمی

کارشناس ارشد شرکت پژوهش و فناوری پتروشیمی با اشاره به ساخت و بومی‌سازی انواع کاتالیست‌ها گفت: با ساخت کاتالیست SAZ۲۰۱ توانسته‌ایم در هر کیلو از این محصول ۶۰ دلار صرفه‌جویی ارزی داشته باشیم.

به گزارش بازار، محمود دانشگر در نشست «معرفی کاتالیست‌های جدید این شرکت در زمینه HDPE» که در حاشیه سومین روز از نمایشگاه ایران پلاست برگزار شد، افزود: امروز کاتالیست‌های RZ و SAZ۲۰۱ از جمله کاتالیست‌های پر مصرف در حوزه انواع گریدهای پلی‌اتیلن‌ها هستند.

وی ادامه داد: کاتالیست SAZ۲۰۱ نمونه ایرانی کاتالیست RZ شرکت میتسویی ژاپن است، این کاتالیست توانسته از نظر کمی و کیفی محصولات بسیار بهتری را در مقیاس آزمایشگاهی و صنعتی تولید کند.

کارشناس ارشد شرکت پژوهش و فناوری پتروشیمی با اشاره به استفاده کاتالیست SAZ۲۰۱ در پتروشیمی ایلام اظهار کرد: ‌به گفته کارشناسان‌ این مجتمع پتروشیمی، کاتالیست ایرانی به کار رفته بسیار با کیفیت‌تر از نمونه‌های ژاپنی و چینی خود است.

دانشگر با یادآوری اینکه تحریم‌ها سبب شده شرکت‌های پتروشیمی به سمت استفاده از کاتالیست‌های بی‌کیفیت چینی سوق پیدا کنند، گفت: خوشبختانه شرکت پژوهش و فناوری پتروشیمی در زمینه ساخت و بومی‌سازی این نوع کاتالیست‌ها به دستاوردهای خوبی دست یافته است، به عنوان نمونه در زمینه ساخت کاتالیست SAZ۲۰۱ ما توانسته‌ایم در هر کیلو از این محصول ۶۰ دلار صرفه‌جوی ارزی محقق کنیم، از این رو همکاران من در بخش تجاری‌سازی شرکت ملی صنایع پتروشیمی در حال مذاکره با شرکت‌های پتروشیمی داخلی برای عقد قرارداد برای تولید انبوه این کاتالیست هستند.

هفدهمین نمایشگاه بین‌المللی ایران‌پلاست که از روز یکشنبه (۶ شهریورماه) با رویکرد توسعه تکمیل زنجیره ارزش، حمایت از تولید ملی و رونق ساخت داخل در محل دائمی نمایشگاه‌های بین‌المللی تهران آغاز به‌کار کرد، به‌مدت چهار روز دایر است.

کد خبر: ۲۴۴٬۴۳۹

اخبار مرتبط

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha