۲۸ شهریور ۱۴۰۲ - ۲۲:۴۷
اعزام و پذیرش ۴۰۰ هزار زائر توسط ۲۲ فرودگاه در ایام اربعین ۱۴۰۲
مسئول عملیات اربعین شرکت فرودگاه‌ها اعلام کرد

اعزام و پذیرش ۴۰۰ هزار زائر توسط ۲۲ فرودگاه در ایام اربعین ۱۴۰۲

مسئول اربعین شرکت فرودگاه‌ها و ناوبری هوایی ایران با وصف خدمتگزاری فرودگاهیان به زائران اربعین حسینی به برقراری بیش از سه هزار پرواز در عملیات اربعین ۱۴۰۲ اشاره کرد.

به گزارش بازار، عملیات اربعین ۱۴۰۲ پس از ۲۵ روز پرفشار اما عاشقانه به پایان رسید و فرودگاهیان از این پس دلتنگ چشمان پر از اشکی خواهند شد که در لحظه عزیمت به دیار عشق دعاگوی تمام تلاشگران صنعت هوانوردی بودند. این ایام از زائران ایرانی که با بدرقه حضرت رضا(ع) راهی کربلا شدند تا زائران هندی و پاکستانی، همگی از خدمات شرکت فرودگاه‌ها و ناوبری هوایی ایران استفاده کردند و حضرت اباعبدالله‌الحسین(ع) به‌عنوان صاحب این دستگاه عظیم نشان پرافتخار خادمی را بر گردن متخصصان این شرکت آویخت.

شوق به خدمت‌ رسانی به زائران اربعین و نیز تأکیدات مکرر مقام عالی وزارت راه ‌و شهرسازی مبنی بر اهمیت تکریم زائران حضرت ثارالله(ع)، خادمان شرکت فرودگاه‌ها را برآن داشت تا به‌سرعت نسبت به راه‌اندازی قرارگاه اربعین و نیز ترسیم نقشه راه مشخص برای خدمت‌رسانی هرچه بهتر به عاشقان این مسیر اقدام کنند.

محمد حبیب‌الهی مسئول عملیات اربعین ۱۴۰۲، برای ارائه آخرین آمار و گزارش عملکرد این عملیات به‌عنوان چهل و هفتمین مهمان برنامه مهمان هفته بر صندلی این برنامه نشست و از عملیات حج تمتع و اربعین حسینی(ع) ۱۴۰۲ گفت.

مسئول اربعین شرکت فرودگاه‌ها و ناوبری هوایی ایران در برنامه مهمان هفته گفت: پس از گذشت ۲۵ روز از آغاز عملیات اربعین درحالی شاهد ایثار و از خودگذشتگی تمامی کارکنان فرودگاه‌های معین اربعین بودیم که در این مدت رکورد جدیدی در تعداد پروازهای عتبات عالیات به ثبت رسید و زائران حسینی(ع) در عملیات اربعین ۱۴۰۲ در قالب۳ هزار و ۱۰۰ پرواز به نجف اشرف و بغداد اعزام و پذیرش شدند.

حبیب‌الهی اظهار کرد: وقتی برقراری بیش از ۳هزار پرواز در عملیات اربعین ۱۴۰۲ را به‌عنوان هدف تعیین کردیم، این موضوع باتوجه به برقراری بیش از دو هزار پرواز در سال گذشته، دور از ذهن به نظر می‌رسید اما با برنامه‌ریزهای دقیق، پشتیبانی و ایثار تمامی عوامل دخیل در این عملیات عظیم، شاهد برقراری سه هزار و ۱۰۰ پرواز در فرودگاه‌های معین اربعین بودیم.

وی با اشاره به مصوبات جلسات کمیته حمل و نقل و سوخت ستاد مرکزی اربعین در وزارت و شهرسازی درخصوص عملیات اربعین ۱۴۰۲ گفت: این نشست ها از فروردین ماه امسال آغاز به‌کار کرد و پس از آن با راه‌اندازی قرارگاه مرکزی اربعین در شرکت فرودگاه‌ها، به‌دنبال برطرف کردن نقاط ضعف و چالش‌های احصا شده از اجرای این عملیات در سالهای گذشته و افزایش توانمندهای فرودگاه‌های مرزی و معین اربعین بودیم.

مسئول ستاد اربعین شرکت فرودگاه‌ها تصریح کرد: اعزام و پذیرش ۴۰۰ هزار زائر در طول عملیات اربعین توسط ۲۲ فرودگاه کار دشواری بود که با استعانت از درگاه حضرت حق و عنایات خاص حضرت ابا عبدالله الحسین(ع) انجام گرفت.

حبیب‌الهی گفت: فرودگاه‌های سمنان، رامسر، خرم‌آباد و سبزوار شاهد برقراری نخستین پرواز اربعین حسینی(ع) خود بودند و این مهم در عملیات اربعین ۱۴۰۲ انجام شد.

وی ضمن اشاره به اهمیت موضوع سنجش کیفیت خدمات در عملیات اربعین گفت: از تمام فرودگاه‌های معین اربعین و فرودگاههای هم مرز کشور عراق درخواست کردیم تا با ارائه نظرات و بیان چالش‌های پیش‌رو، قرارگاه مرکزی عملیات اربعین شرکت فرودگاه‌ها را در برگزاری هرچه باکیفیت‌تر این عملیات در سال‌های آینده یاری نمایند.

مسئول عملیات اربعین شرکت فرودگاه‌ها با اشاره به خدمات فرهنگی و مذهبی انجام شده در طول عملیات اربعین، گفت: با هماهنگی روابط‌عمومی و پایگاههای بسیج شرکت و فرودگاههای کشور، امسال تمامی موکب‌ها و خیمه‌های عزا و نیز نمایش‌های مذهبی در فرودگاه‌های معین اربعین یکپارچه شد و زائران حسینی، مسافران و همراهان آنها پیش از عزیمت، بدرقه و استقبال زائران، حال و هوای آن را به‌خوبی حس می‌کردند.

حبیب‌الهی در ادامه در خصوص مراسم حج تمتع ۱۴۰۲ ضمن ابراز رضایت از برگزاری آن مراسم، گفت: این عملیات نیز حدود دو ماه به‌طول انجامید و خوشبختانه در طول اجرای آن عملیات هیچ‌گونه تاخیری که منشا آن از سوی فرودگاه‌های معین حج تمتع باشد مشاهده نشد.

وی با بیان اینکه برگزاری عملیات‌های عظیمی نظیر حج تمتع و اربعین حسینی(ع) کار ساده‌ای نیست، گفت: برگزاری این عملیات هماهنگی بسیار گسترده‌ای را در سطح کشور می‌طلبید که در همین راستا از مدت‌ها قبل با برگزاری همایش مدیران فرودگاه‌های معین حج و اربعین عزم خود را برای برگزاری هرچه بهتر این عملیات جزم کردیم.

مسئول ستاد حج و اربعین ۱۴۰۲ شرکت فرودگاه‌ها، گفت: امسال شاهد برقراری پروازهای حج در ۱۸ فرودگاه کشور بودیم و حجاج ۱۵ کشور دنیا نیز در قالب پروازهای عبوری از خدمات سرویس های ناوبری هوایی ایران استفاده کردند.

حبیب الهی با اشاره به آمار پروازهای حج امسال، افزود: درحالی امسال شاهد برقراری ۷۵۷ پرواز حج تمتع بودیم که در عملیات سال گذشته ۳۲۷ پرواز انجام شده بود.

وی تصریح کرد: عملیات‌هایی نظیر حج و اربعین، تنها با عشق و همدلی میسر می‌شود و با تمام توان به‌دنبال برقراری پروازهای هرچه باکیفیت‌تر در سال های آینده خواهیم بود.

مسئول عملیات های حج تمتع و اربعین حسینی ع ۱۴۰۲ در پایان از تمامی عوامل ستادی و فرودگاهی به‌ خصوص فرودگاه‌های معین و مرزی قدردانی کرد.

به گزارش روابط عمومی شرکت فرودگاه‌ها و ناوبری هوایی ایران؛ خوشبختانه خادمان زائران حسینی در شرکت فرودگاه‌ها و ناوبری هوایی ایران، از این عملیات نیز به مانند عملیات حج تمتع روسفید بیرون آمدند و پاداش خود را با تشییع و تدفین نخستین شهید گمنام صنعت هوانوردی در روزهای پایانی ماه صفر گرفتند.

کد خبر: ۲۴۴٬۴۰۴

اخبار مرتبط

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha