۲۸ شهریور ۱۴۰۲ - ۲۰:۰۹
برابری منطقه ویژه اقتصادی بیرجند با برخی مناطق آزاد/ لزوم صادرات با کیفیت
معاون استاندار خراسان جنوبی مطرح کرد؛

برابری منطقه ویژه اقتصادی بیرجند با برخی مناطق آزاد/ لزوم صادرات با کیفیت

بیرجند-معاون هماهنگی امور اقتصادی استاندار خراسان جنوبی گفت:منطقه ویژه اقتصادی بیرجند با بسیاری از مناطق آزاد در سطح کشور برابری می کند و باید صادرات محصولات با کیفیت مورد توجه واحدها باشد.

به گزارش خبرنگار بازار، جواد اشرفی عصر سه شنبه در مراسم افتتاح مینی پالایشگاه سوخت سبک و سنگین (پترویاس انرژی پویا) خطاب به سرمایه گذار غیربومی این پروژه اظهار داشت: بهترین مکان را برای سرمایه گذاری انتخاب کردید چرا که یکی از شاکله های اصلی برای سرمایه گذاری مکان یابی است که شما استان خراسان جنوبی و منطقه ویژه اقتصادی را انتخاب کردید و بابت این انتخاب به شما تبریک می گویم.

وی با بیان اینکه اعداد و ارقام گویای فعالیت ها است، افزود: ماهیانه بیش از ۲ هزار دستگاه نفت کش سنگین در قالب مشتقات نفتی از استان صادر می شود.

وی گفت: یکی از برترین مرزهای زمینی کشور در امر صادرات مشتقات نفتی را داریم که ماه عسل این اتفاق مبارک؛حسن تعامل و همکاری های خوب بین دستگاه های استان است.

معاون هماهنگی امور اقتصادی استاندار خراسان جنوبی با بیان اینکه رویکرد تجدد خواهی در استان خراسان جنوبی رقم خورده است، افزود: آنچه در حاکمیت استان خراسان جنوبی رقم خورده تسهیل سازی فرایند اداری و اجرایی است تا بستر را برای سرمایه گذاری فراهم کند.

اشرفی با بیان اینکه آنچه امروز در منطقه ویژه اقتصادی خراسان جنوبی رقم خورد، افتتاح مینی پالایشگاه هیدروکربن سبک و سنگین بود که در واقع این مینی پالایشگاه ها فرایند تصفیه نفت خام با دامنه مشتقات نفتی هستند.

اشرفی عنوان کرد: تلاش می شود تا تولید ناخالص داخلی برای خراسان جنوبی افزایش یابد چرا که سبب تولید ثروت و ایجاد اشتغال می کند.

وی ادامه داد: ما در شورای ساماندهی مبادلات مرزی استان خراسان جنوبی هم عهد شدیم تا مرز زمینی استان با دو مرز زمینی دیگری که با کشور افغانستان مبادلات دارند ( مرز دوقارون و میلک) برابری داشته باشد و در این هم عهدی خود روان سازی و تسهیلگری را هم مد نظر قرار دادیم.

وی با تاکید بر اینکه در شش ماهه امسال صادراتی که از استان خراسان جنوبی به کشور افغانستان انجام شد در مقایسه با سال قبل افزایش ۵۵ درصدی دارد که این رشد نشات گرفته از تحول گرایی و تجدد خواهی است.

معاون هماهنگی امور اقتصادی استاندار خراسان جنوبی با اشاره به فراهم بودن بسترهای لازم و پهن بودن فرش قرمز برای سرمایه گذاری در منطقه ویژه اقتصادی استان گفت: در همایش مناطق آزاد و ویژه اقتصادی کشور که چندی پیش در استان خراسان رضوی برگزار شد، تاکید کردیم که منطقه ویژه اقتصادی استان با برخی از مناطق آزاد در سطح کشور برابری می کند.

اشرفی بر لزوم کیفیت کالاهای صادراتی به کشور افغانستان تاکید کرد و افزود: از همه سرمایه گذاران بومی و غیر بومی تقاضا داریم در امر صادرات محصولات خود به کشور افغانستان نهایت دقت را داشته باشند تا کالایی با کیفیت صادر شود چرا که مرز ماهیرود ما در استان خراسان جنوبی مرز خوش نامی است و باید با ارسال کالاهای با کیفیت به این خوش نامی خود ادامه دهد.

کد خبر: ۲۴۴٬۳۸۷

اخبار مرتبط

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha