۲۶ خرداد ۱۳۹۹ - ۲۳:۲۸
گذرگاه گمرکی و ترانزیتی در خراسان شمالی ایجاد شود
نماینده مردم بجنورد:

گذرگاه گمرکی و ترانزیتی در خراسان شمالی ایجاد شود

بجنورد-نماینده مردم بجنورد، مانه و سملقان، رازوجرگلان، گرمه و جاجرم خطاب به وزیر خارجه گفت: استان خراسان شمالی با مرزی آرام و ایمن به طول تقریبی ۳۰۰ کیلومتر با کشور ترکمنستان هیچ گذرگاه گمرکی و ترانزیتی ندارد و سهم مرزنشینان فقط به حفاظت از مرز خلاصه‌شده است.

به گزارش بازار؛ به نقل از دفتر نماینده مردم پنج شهرستان خراسان شمالی، محمد وحیدی در نشست علنی در نطق میان دستور خود بابیان اینکه خراسان شمالی بهشت سرمایه‌گذاری است اظهار داشت: لازمه این حرکت سرمایه‌گذاری در استان است جاده‌‎ای که ۱۷ میلیون مسافر از آن عبور می‌کنند هیچ اقدامی از سوی دولت صورت نگرفته است.

وی افزود: در بخش معادن خراسان شمالی باوجود ۱۸۶ معدن از قبیل سنگ‌های معدنی و بوکسیت و کلسیت اگر با بالاترین توان استخراج انجام گیرد، منافع فراوانی در تولید ثروت و رفاه عمومی برای مردم به دنبال خواهد داشت.

عضو مجمع نمایندگان استان خراسان شمالی اظهار داشت: مقام معظم رهبری در سفر پربرکتشان به خراسان شمالی ضمن تعریف مفاهیم جدیدی همچون سبک زندگی ایرانی اسلامی ایجاد تمدن نوین ایرانی، توجه به تفکر در نسل نوجوان و جوان و لزوم، تحول در همه حوزه‌های علمی اقتصادی و اجرایی چنین فرمودند که  استان خراسان شمالی از فقیرترین استان‌های کشور است.

وحیدی یادآور شد: خراسان شمالی با دارا بودن استعدادها و پتانسیل بالا می‌تواند با برنامه‌ریزی درست جزو ۱۰ استان برتر کشور در حوزه‌های مختلف قرار گیرد و این حرکت در توجه به سه حوزه مهم و کشاورزی شامل زراعت، دامداری، باغبانی؛ توجه به صنایع پایین‌دست و همچنین صنایع وابسته گردشگری است.

وی خطاب به اعضای هیئت دولت گفت: خراسان شمالی محل بسیاری از صنایع مادر و درآمدزا با ظرفیت صادراتی است آلومینای جاجرم ، پتروشیمی و سیمان بجنورد ،فولاد ولوله گستر اسفراین، قند شیروان، نوغانداری رازجرگلان ،زعفران باکیفیت فاروج فراورده‌های گوشتی مرغوب عشایر ذخایر و گونه متنوع گیاهی داروی خصوصاً گیاهان صنعتی باریجه در مانه و سملقان با این شناسنامه کامل می‌توان ثابت کرد که با نگاه ویژه می‌‎توان این نوجوان را به بلوغ کامل رساند.

نماینده مردم بجنورد، مانه و سملقان، رازوجرگلان و گرمه و جاجرم یادآور شد: قابل‌توجه همگان باشد که در انرژی‌های تجدید پذیر از ۳۶۵ روز سال، ۳۳۰ روز آن آفتابی هشت‌ساعته در روز و چگالی با در ارتفاع ۳۰ و ۴۰ متر ۲۰۰ تا ۲۵۰ وات بر مترمربع می‌تواند بزرگ‌ترین مزارع بادی و خورشیدی کشور را در خود جای دهد.

وحیدی بابیان اینکه مردم خواستار برخورد قوای سه‌گانه بابی عدالتی‌ها، اختلاس گران هستند، گفت: در این مجلس مردمی به اولویت‎های مردم توجه خواهد داشت.

کد خبر: ۲۴٬۴۳۷

اخبار مرتبط

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha