۲۸ خرداد ۱۳۹۹ - ۱۱:۵۶
۹۱۶ پرونده تخلف برای واحدهای صنفی قم تشکیل شد/ جلوگیری از آسیب کرونا به بخش معدن
طی دو ماه ابتدای امسال؛

۹۱۶ پرونده تخلف برای واحدهای صنفی قم تشکیل شد/ جلوگیری از آسیب کرونا به بخش معدن

قم - سیجانی، رئیس سازمان صنعت، معدن و تجارت استان قم گفت: برای تخلفات ثبت شده از واحدهای صنفی طی دو ماهه نخست امسال در قم ۹۱۶ فقره پرونده به ارزش ۴۶۲ میلیارد و ۲۸۳ میلیون ریال تشکیل شده است.

محمود سیجانی در گفتگو با خبرنگار بازار تعداد بازرسی‌های صورت گرفته طی دو ماهه نخست امسال را ۱‌۷ هزار و ۴۹۰ مورد عنوان کرد و افزود: در بازرسی‌های انجام گرفته تعداد هزار و ۳۴۰ مورد تخلف ثبت شده است.

وی ادامه داد: برای تخلفات ثبت شده در این مدت تعداد ۹۱۶ فقره پرونده به ارزش ریالی ۴۶۲ میلیارد و ۲۸۳ میلیون ریال تشکیل شده است.

رئیس سازمان صنعت، معدن و تجارت استان قم تصریح کرد: به منظور جلوگیری از ورود آسیب‌های ناشی از کرونا در بخش معدنی اقداماتی از قبیل قرارداد مسئولان فنی واحدهای معدنی، استمهال همه چک‌های مرتبط با تقسیط حقوق دولتی و ارائه گزارش عملکرد سالانه و اعلام قطعی حقوق دولتی تا پایان خردادماه انجام گرفت.

وی با بیان اینکه ۴۷۰ هزار عدد انواع ماسک به‌صورت رایگان از محل واردات به استان قم تخصیص‌یافته است، افزود: بخش اول این ماسک‌ها به میزان ۲۴۷ هزار عدد به استان قم منتقل شده است.

سیجانی با اشاره به اینکه طی دو ماه ابتدای امسال ۱۴۰ جواز تأسیس در قم صادر شده است، گفت: ۱۳۶ مورد این جوازها ایجادی است که با سرمایه‌گذاری هفت هزار و ۲۵۴ میلیارد ریال برای یک هزار و ۹۰۵ نفر ایجاد اشتغال می‌کند.

وی همچنین از صدور سه جواز تأسیس توسعه‌ای با ۲۱۷ میلیارد ریال خبر داد و گفت: این سه جواز برای ۱۱۵ نفر ایجاد اشتغال خواهد کرد.

رئیس سازمان صنعت، معدن و تجارت استان قم در ادامه با بیان اینکه در قم دو هزار و ۴۱۶ مجوز با اشتغالزایی برای ۴۵ هزار و ۵۱۲ نفر وجود دارد، گفت: این فعالیت ها با سرمایه‌گذاری ۱۸۲ هزار و ۲۷۵ ملیارد ریال ایجاد شده است.

وی به پروانه‌های بهره‌برداری هم اشاره کرد و گفت: طی فروردین و اردیبهشت‌ماه امسال ۱۴ پروانه بهره‌برداری ایجادی در قم صادر شده که با سرمایه‌گذاری ۸۷۰ میلیارد ریال برای ۳۶۵ نفر ایجاد اشتغال می‌کند، همچنین یازده پروانه بهره‌برداری توسعه‌ای در قم صادر شده که با سرمایه‌گذاری ۶۲۳ میلیارد ریال باعث اشتغال برای ۱۱۸ نفر شده است.

سیجانی با بیان اینکه دو هزار و ۲۳۲ پروانه بهره‌برداری در قم وجود دارد، افزود: این فعالیت‌ها که با سرمایه‌گذاری ۵۰ هزار و ۷۴۹ میلیارد ریال برای ۵۶ هزار و ۵۸۷ نفر اشتغال ایجاد کرده است.

کد خبر: ۲۴٬۴۳۶

اخبار مرتبط

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha