۲۸ شهریور ۱۴۰۲ - ۱۸:۰۰
افزایش ۳ برابری تماس‌های صوتی و تصویری پیام‌رسان‌های ایرانی در ایام اربعین
معاون وزیر ارتباطات خبر داد

افزایش ۳ برابری تماس‌های صوتی و تصویری پیام‌رسان‌های ایرانی در ایام اربعین

رئیس سازمان فناوری اطلاعات ایران گفت: تماس‌های صوتی و تصویری روزانه در پیام‌رسان‌های ایرانی در ایام اربعین نزدیک به سه برابر افزایش داشته است.

به گزارش بازار، محمد خوانساری با انتشار پُستی در یک شبکه اجتماعی ایرانی نوشت: زائران اربعین امسال با ابزارهای فناورانه دسترسی بهتری به خدمات داشتند و یکی از آنها خدمات بر بستر پیام‌رسان‌های ایرانی بود. به گونه‌ای که در یک ماه گذشته از کشور عراق نزدیک‌به ۷۴۰ هزار نفر از پیام‌رسان «بله» و حدود یک میلیون و ۳۰۰ هزار نفر از پیام‌رسان «روبیکا» استفاده کردند.

وی افزود: تماس‌های صوتی و تصویری روزانه این پیام‌رسان‌ها افزایش حدود سه برابری داشته و در «روبیکا» از چهار میلیون به بیش از ۹ میلیون رسیده است. این عدد در «بله» از حدود ۶۰۰ هزار تماس روزانه به بیش از ۲ میلیون افزایش یافت و در «سروش پلاس» به ۸۰۰ هزار پیام روزانه رسید.

خوانساری ادامه‌داد: بیش از ۴۹۰ هزار نفر نیز ارز اربعین خود را از طریق «بله» دریافت کرده‌اند. پیام‌رسان‌های «آی گپ» و «گپ» هم در خدمت‌رسانی به زائران فعال بودند و تماس کاربران خودشان را روزانه منتقل کردند.

رئیس سازمان فناوری ابراز امیدواری کرد: با افزایش کیفیت و تنوع خدمات بر بستر پیام‌رسان‌های ایرانی، شاهد توسعه کاربری آنها در آینده نه چندان دور باشیم.

کد خبر: ۲۴۴٬۳۵۴

اخبار مرتبط

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha