۲۸ شهریور ۱۴۰۲ - ۱۲:۲۰
فراخوان مناقصه نخستین پارک پتروشیمی، بزودی
مدیرعامل هلدینگ خلیج فارس خبر داد

فراخوان مناقصه نخستین پارک پتروشیمی، بزودی

مدیرعامل هلدینگ خلیج فارس از احداث نخستین پارک پتروشیمی در چابهار خبر داد و گفت: فراخوان مناقصه عملیات اجرایی این پارک بزودی اطلاع رسانی می‌شود.

به گزارش بازار، عبدالعلی علی عسگری، مدیرعامل هلدینگ خلیج فارس ایجاد پارک‌های پتروشیمی را تفکر راهبردی و بزرگ برای آینده عنوان کرد و گفت: خلق ثروت، تکمیل زنجیره ارزش، افزایش درآمد ارزی و رشد فعالیت نخبگانی تحول جدی در عرصه پتروشیمی از مزایای ایجاد پارک‌های پتروشیمی برای کشور است.

وی از مکان یابی و طراحی ۹ پارک پتروشیمی در بنادر شمال خلیج فارس خبر داد و افزود: این پارک‌ها در بیشتر گرایش‌های صنایع پایین دستی پتروشیمی ساماندهی شده و در حال پیشروی است و در آینده نزدیک طرح‌های درونی این پارک‌ها راه اندازی خواهد شد.

مدیرعامل هلدینگ خلیج فارس با بیان اینکه بخشی از طراحی درونی پارک‌های پتروشیمی به دست متخصصان پتروشیمی انجام می‌شود، گفت: از سرمایه گذاری مردمی هم در این زمینه استقبال می‌کنیم و با تکمیل و آماده سازی پارک‌ها و فراهم شدن بسترهایی از جمله زمین، آب، برق و گاز؛ بخش خصوصی با اخذ مجوز از MPC می‌تواند فعالیت خود را آغاز کند.

علی عسگری به وجود زمینه‌های خوب صادراتی در پارک‌های پتروشیمی اشاره کرد و گفت: با برنامه ریزی‌های صورت گرفته نیاز داخل تامین و مازاد محصولات صادر می‌شود.

وی ادامه داد: پارک چابهار نخستین پارکی است که در زمینه کود و صنایع کشاورزی راه اندازی می‌شود و متخصصان ما برای احداث کارخانجات آن شروع به کار می‌کنند و در آینده نزدیک مناقصه‌ای برای آن اعلام خواهد شد و پیمانکار انتخاب خواهد شد.

کد خبر: ۲۴۴٬۲۸۸

اخبار مرتبط

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha