۲۸ شهریور ۱۴۰۲ - ۱۱:۳۲
صنعت پتروشیمی ایران در عمل نشان می‌دهد که پای کار است
مدیر نمایشگاه بین‌المللی ایران پلاست:

صنعت پتروشیمی ایران در عمل نشان می‌دهد که پای کار است

مدیر هفدهمین نمایشگاه بین‌المللی ایران پلاست گفت: پیام اصلی این نمایشگاه برای کشورهای غربی این است که صنعت پتروشیمی در عمل نشان می‌دهد که پای کار است.

به گزارش بازار، فرید دوستی با اشاره به اینکه برنامه‌ریزی‌ها برای برگزاری هفدهمین نمایشگاه ایران پلاست از اول سال آغاز شد تا بتوانیم این نمایشگاه را به نحو احسن اجرا کنیم، اظهار کرد: با پیگیری‌های انجام شده، متوجه شدیم که یکی از نقاط ضعف شانزدهمین نمایشگاه ایران پلاست به دلیل تحریم‌ها، تبلیغات بود. بنابراین در نمایشگاه امسال با گسترش فعالیت‌ها و تبلیغات توانستیم شرکت‌های خارجی را دعوت کنیم. در دوره گذشته هشت شرکت خارجی در نمایشگاه ایران پلاست حضور داشتند در حالی که این رقم امسال به ۲۱۰ شرکت خارجی رسیده است.

وی تصریح کرد: حضور شرکت‌های خارجی از ۱۵ کشور مصداق بارز ارتباط بین‌المللی مطلوب دولت مردمی است.

مدیر هفدهمین نمایشگاه بین‌المللی ایران پلاست پارسال تنها حدود ۲۰ هزار مترمربع از فضای نمایشگاه بین‌المللی به ایران پلاست اختصاص یافته بود، افزود:اما امسال کل فضای نمایشگاهی به این نمایشگاه اختصاص داده شد.
دوستی ادامه داد: امسال نمایشگاه مجازی را برای شرکت‌هایی که بنا به دلایلی نتوانستند در این نمایشگاه حضور داشته باشند، راه‌اندازی کردیم. تمام خدمات نمایشگاه مجازی رایگان است و با دو زبان طراحی شده و تلاش است که پنج زبانه شود.

وی تأکید کرد: پیام اصلی نمایشگاه ایران پلاست برای کشورهای غربی این است که صنعت پتروشیمی در عمل نشان می‌دهد که پای کار است.

مدیر هفدهمین نمایشگاه بین‌المللی ایران پلاست با بیان اینکه بومی‌سازی دانش‌های صنعت پتروشیمی نکته اساسی است که می‌تواند به جلوگیری از خام‌فروشی محصولات کمک کند، افزود: به این منظور شرکت پژوهش و فناوری پتروشیمی با محوریت شرکت ملی صنایع پتروشیمی متعهد شده است که تمام کاتالیست‌های صنعت را تا پایان دولت سیزدهم بومی‌سازی کند که تاکنون ۸۵ درصد دانش کاتالیست‌ها داخلی شده است این در حالی است که کشورهای خارجی باور نمی‌کنند ایران این توانایی‌ها را داشته باشد.

دوستی تصریح کرد: صنعت پتروشیمی صنعتی با ارزآوری بالاست که بخش زیادی از ارز مورد نیاز کشور را تأمین می‌کند و جلوی بسیاری از فشارهای اقتصادی را گرفته است. پس نامحسوس و پنهان این صنعت سر سفره مردم است.

وی افزود: یکی از افتخارات شرکت ملی صنایع پتروشیمی فروش اعتباری به شرکت‌های صنایع پایین دستی است تا خوراک مورد نیاز خود را تأمین کنند. حدود ۲۸ هزار میلیارد تومان محصول پتروشیمی در پنج ماه اخیر به صورت اعتباری به صنایع پایین دست پتروشیمی فروخته شده است.

مدیر هفدهمین نمایشگاه بین‌المللی ایران پلاست یادآور شد: بخشی به عنوان «پلاست جابز» را برای نمایشگاه هفدهم ایران پلاست طراحی کرده‌ایم تا متخصصان و فارغ‌التحصیلان پتروشیمی را احصا و به صنعت معرفی کنیم و از همه فارغ‌التحصیلان دعوت می‌کنم که طرح‌های خود را در پلاست جابز ثبت کنند.

هفدهمین نمایشگاه بین‌المللی ایران‌پلاست که از روز یکشنبه (۶ شهریورماه) با رویکرد توسعه تکمیل زنجیره ارزش، حمایت از تولید ملی و رونق ساخت داخل در محل دائمی نمایشگاه‌های بین‌المللی تهران آغاز به‌کار کرد، به‌مدت چهار روز دایر است.

کد خبر: ۲۴۴٬۲۶۵

اخبار مرتبط

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha