۲۷ خرداد ۱۳۹۹ - ۱۳:۳۲
خسارت های گسترده ملخ صحرایی به مزارع نهبندان/ کنترل و مهار آفت با وعده محقق نمی شود
نماینده مردم نهبندان و سربیشه در مجلس شورای اسلامی:

خسارت های گسترده ملخ صحرایی به مزارع نهبندان/ کنترل و مهار آفت با وعده محقق نمی شود

بیرجند- نخعی،نماینده مردم نهبندان و سربیشه در مجلس شورای اسلامی با بیان اینکه آفت ملخ های صحرایی وارد مزارع مردم شده و خسارت های گسترده ای به جای گذاشته است، گفت: شعار و وعده های زیادی داده می شود اما اقدام موثر برای مهار و کنترل آفت انجام نشده است.

مصطفی نخعی در گفت و گو با بازار از هجوم ملخ های صحرایی به بخش زیادی از روستاهای سربیشه و نهبندان خبر داد و افزود: برای کنترل و مهار این آفت، شعار و وعده های زیادی داده می شود اما اقدام موثر و مبارزه واقعی شکل نمی گیرد.

وی در پاسخ به گفته خبرنگار بازار مبنی بر اینکه جهاد کشاورزی معتقد است آفت کنترل شده و مشکلی در امر مبارزه وجود ندارد، گفت: عکس و فیلم های ارسال شده از سوی روستاییان نشان دهنده این است که مهاری انجام نشده است.

نخعیبا بیان اینکه در حال حاضر بچه ملخ ها از تخم بیرون آمده و روند خسارت ها گسترده شده است، اظهار کرد: آفت وارد مزارع مردم شده  که نیازمند توجه ویژه و اخذ تدابیری موثر است.

نماینده مردم نهبندان و سربیشه در مجلس شورای اسلامی بیان کرد: بودجه مورد نیاز برای مبارزه با این آفت از وزارت پیگیری کرده ایم اما هم وزارت خانه هنوز به تعهدات خود کاملا عمل نکرده و هم این امر به خوبی مدیریت نمی شود.

وی با بیان اینکه چشم و امید کشاورزان بعد از چند سال خشکسالی به بارندگی های سال جاری است، افزود: نیاز است سایر نهادها به میدان مبارزه با ملخ های صحرایی آمده و امکانات شهرستان ها تقویت شود.

نخعی با بیان اینکه بر اساس قانون مبارزه با ملخ در تعهد حاکمیت است، افزود: نمی توانیم امر مبارزه را به مردم واگذار کنیم بنابراین می طلبد دیگر دستگاه ها ورود کنند تا موضوع مدیریت شود.

کد خبر: ۲۴٬۴۲۴

اخبار مرتبط

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha