۲۸ شهریور ۱۴۰۲ - ۱۱:۱۲
تولید ۸۵ درصد کاغذ کتاب های درسی در مازندران| دفتر مشق ارزان عرضه می شود
مدیرعامل صنایع چوب و کاغذ مازندران:

تولید ۸۵ درصد کاغذ کتاب های درسی در مازندران| دفتر مشق ارزان عرضه می شود

ساری- نیک نژاد، مدیرعامل صنایع چوب و کاغذ مازندران گفت: امسال بیش از ۸۵ درصد کاغذ کتاب های درسی دانش آموزان ایرانی در این کارخانه تولید می شود.

امید نیک نژاد در گفتگو با خبرنگار بازار اظهار داشت:با مشارکت یکی از درگاههای فروش اینترنتی و چاپخانه ان و با استفاده از کاغذ ایرانی از ابتدای شهریور ماه امسال ۳۸۰هزار جلد دفتر مشق ارزان قیمت ۶۰برگ و ۱۰۰ برگ تولید و به فروش رسیده و تا مهرماه برای رفع نیاز بخشی از جامعه هدف ادامه خواهد داشت و با این کار بخشی از نیاز دانش آموزان کشور مرتفع خواهد شد.

مدیر عامل شرکت صنایع چوب و کاغذ مازندران تولید دفترچه با کاغذ ایرانی را برگ زرین دیگری در آلبوم افتخارات این مجموعه دانست و افزود: بر اساس هماهنگی های به عمل آمده با ناشر و با تامبن کاغذ ایرانی، طرح روی جلد دفترچه های تولیدی نیز نمادهای ملی و ایرانی است.

وی با اشاره به امکان خرید اینترنتی در طرح مذکور خاطرنشان کرد: در راستای تحقق منویات مقام معظم رهبری و دستیابی به خودکفایی کاغذ در کشور این شرکت موفق شد سال گذشته ۷۰ درصد از نیاز کاغذ وزارت آموزش و پرورش برای کتب درسی ۱۴ میلیون دانش آموز ایرانی را تولید کند و امسال هم بیش از ۸۵ درصد کاغذ کتاب های درسی از تولیدات این کارخانه خواهد بود.

نیک نژاد با اشاره به حمایت های دولت سیزدهم خصوصا رئیس محترم جمهور و معاون اول ریاست جمهوری در تحقق شعار سال و تداوم تولید، برنامه خودکفایی در تولید کاغذ را برنامه ای ملی و اثر گذار خواند و از آمادگی همه جانبه صنایع کاغذ مازندران در تحقق این هدف خبر داد.

وی افزود: در ذیل برنامه های دولت مردمی در برداشتن بخشی از بار اقتصادی از دوش خانواده ها و حمایت و مساعدت بانک ملی بخشی از کاغذ مورد نیاز مناطق محروم به صورت رایگان تولید و تامین خواهد شد که در آینده در این زمینه اطلاع رسانی صورت خواهد گرفت.

نیک نژاد با اشاره به تاکید مقام معظم رهبری مبنی بر امید افرینی در جامعه افزود: ما از این پس زبان گویای دولت در انعکاس بخشی از دست اوردهای فرهنگی خصوصا در حوزه فرهنگ و نشر و کتاب بوده و این امر را وظیفه ملی و میهنی خود می دانیم.

کد خبر: ۲۴۴٬۲۰۷

اخبار مرتبط

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha