۲۷ شهریور ۱۴۰۲ - ۲۱:۴۸
ساختار سازمان تأمین اجتماعی نیاز به ترمیم و اصلاح دارد
مدیرعامل سازمان تأمین‌ اجتماعی:

ساختار سازمان تأمین اجتماعی نیاز به ترمیم و اصلاح دارد

مدیرعامل سازمان تأمین اجتماعی گفت: ساختار سازمان در شرایط کنونی نیاز به ترمیم و اصلاح دارد و این کار را به اقتضای شرایط با همراهی همکاران برای خدمت بیشتر و بهتر به ذی‌نفعان سازمان انجام خواهیم داد.

به گزارش بازار، میرهاشم موسوی روز دوشنبه در مراسم تکریم و معارفه معاون توسعه مدیریت و منابع انسانی این سازمان افزود: کارهای انجام نشده‌ای در حوزه منابع انسانی داریم که باید با مدلی جدید سراغ این مسائل می‌رفتیم. نتایج تحلیل‌های ما این بوده که دو حوزه منابع انسانی و اداری - مالی باید تجمیع شود. فاصله ایجاد شده بین این دو حوزه، که حتماً با تحلیل‌های متأثر از شرایط دوره‌های قبل ایجاد شده، موجب برخی چالش‌ها در این حوزه شده است، در صورتی‌ که در برخی حوزه‌ها نیاز به تمرکز داریم تا بتوانیم فرایندها را بهینه کرده و بهتر تصمیم بگیریم و عمل کنیم.

مدیرعامل سازمان تأمین‌اجتماعی ادامه داد: ممکن است چنین تجمیعی در سایر حوزه‌های سازمان هم اتفاق بیفتد و این کار فقط به همین حوزه محدود نمی‌شود. هدف از تجمیع ساختارها این است که فرایندها کوتاه‌تر و موثرتر شده و چابکی سازمان افزایش یابد و بخشی از چابک‌سازی به طور قطع در تغییرات و اصلاحات ساختاری است. البته این آغاز تغییرات و اصلاحات است و در سایر بخش‌ها نیز به احتمال زیاد تغییراتی انجام خواهد شد.

رشد سازمان بدون رشد و ارتقای منابع انسانی ممکن نیست
موسوی ضمن قدردانی از تلاش‌های معاون سابق منابع انسانی با تأکید بر این‌که «منابع انسانی موتور محرکه سازمان تأمین‌اجتماعی است»، گفت: در بین منابع مختلف، سرمایه انسانی، دال مرکزی سازمان به لحاظ اداری و سازمانی است و از این رو باید همواره مورد توجه ویژه باشد. هیچ سازمانی بدون همدلی و همراهی نیروهای انسانی خود نمی‌تواند خلق حرکت و ایجاد تحول کند و رشد سازمان بدون رشد و ارتقای منابع انسانی ممکن نیست.

مدیرعامل سازمان تأمین اجتماعی ادامه داد: همه باید به این قائل باشیم که تا زمان پایان مسئولیت، رویکرد توسعه و توجه و خدمت به منابع انسانی در اولویت باشد. اگر به نیازهای کارکنان توجه کافی صورت نگیرد، اهداف و مأموریت‌های اصلی سازمان نیز محقق نخواهد شد.

وی اضافه کرد: حجم و تنوع مطالبات از حوزه منابع انسانی بالاست و در مقابل این مطالبات، مدیران با محدودیت‌هایی روبرو هستند و این وضعیت، کار مدیریت منابع انسانی را سخت می‌کند.

در پی انتصاب سیدمرتضی حسینی معاون برنامه‌ریزی، مالی و پشتیبانی سازمان تأمین‌اجتماعی به سمت سرپرست معاونت توسعه مدیریت و منابع انسانی این سازمان و نیز انتصاب ابوالفضل عفت‌نژاد به سمت مشاور مدیرعامل، مراسم تکریم و معارفه این معاونت با حضور میرهاشم موسوی مدیرعامل سازمان تأمین‌اجتماعی و جمعی از معاونان و مدیران ستادی این سازمان برگزار شد.

کد خبر: ۲۴۴٬۱۷۱

اخبار مرتبط

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha