۲۸ شهریور ۱۴۰۲ - ۰۹:۴۴
گلستان پایلوت تاسیس مرکز خدمات تخصصی باغی شود
نایب رئیس کمیسیون کشاورزی اتاق ایران:

گلستان پایلوت تاسیس مرکز خدمات تخصصی باغی شود

گرگان- هاشمی، نائب رئیس کمیسیون کشاورزی اتاق ایران گفت: گلستان پایلوت تاسیس مرکز خدمات تخصصی باغی شود.

هامان هاشمی در حاشیه سیزدهمین کنگره ملی باغبانی در گفتگو با خبرنگار بازار اظهار کرد: استان گلستان با توجه به ظرفیت هایی که در بخش کشاورزی دارد نیازمند حمایت ویژه از سوی وزرات جهادکشاورزی است.

نائب رئیس کمیسیون کشاورزی اتاق ایران ضمن دعوت از معاون باغبانی وزارت جهاد برای نشست مشترک در اتاق ایران، افزود: کمیسیون کشاورزی اتاق ایران در دوره دهم، بخصوص با توجه به دیپلماسی اقتصادی دولت که این روزها بسیار محکم پیگیری می شود، آماده برگزاری نشست های تخصصی است.

هاشمی با بیان این که هفته گذشته برای تهاتر با هند در صادرات کیوی جلسات بسیار خوبی داشتیم، ادامه داد: قرار شد با همکاری اتاق ایران، کنسرسیوم هایی تشکیل شود که صادرات را با همه محدودیت ها برای دولت و بخش خصوصی تسهیل کنند.

رئیس کمیسیون کشاورزی اتاق بازرگانی گرگان درباره مطالبات استان گلستان هم اضافه کرد: در استان گلستان هم تغییر اقلیم موضوع جدی برای کشاورزی است که امیدوارم با کمک وزارت خانه و دانشگاه تدابیر ویژه ای لحاظ شود.

وی توسعه باغات را از موضوعات مهم استان دانست و گفت: این اتفاق هم به درآمد منطقه کمک می کند و هم پوششی است برای کنترل آسیب ریزگردها که این روزها گلستان هم به آن دچار شده است.

هاشمی درباره توزیع عادلانه حمایت های جهاد کشاورزی هم گفت: بعضی از استان ها از جمله گلستان این قابلیت را دارند که با مصرف انرژی کمتری زیرساخت های گلخانه ای را گسترش دهند و نیاز است این استان ها با توجه به ویژگی ها متفاوت دیده شوند.

وی توضیح داد: وقتی حمایت ها در چنین شرایطی یکسان توزیع می شود به معنای عدالت نیست زیرا بعد از آزادشدن حامل های انرژی که قطعا در چند سال آینده رخ می دهد، تولیدکننده ما در منطقه سردسیر و گرمسیر به دلیل هزینه های تولید به مشکل بر می خورند.

رئیس کمیسیون کشاورزی اتاق بازرگانی گرگان تاکید کرد: نیاز است تیم تخصصی شما از الان برای استان ها اولویت بندی هایی لحاظ شود تا توسعه با ضرب آهنگ بهتری رقم بخورد.

این فعال صنعت کشاورزی در گلستان با بیان این که شناسنامه دار شدن باغات ضروری است، گفت: ایجاد مرکز خدمات تخصصی باغبانی به صورت پایلوت در گلستان یکی از درخواست های مهم است زیرا اگر شرکت های خدمات کشاورزی ما به صورت تخصصی خدماتی را ارائه بدهند، هم به بهره وری کمک می کنند هم استانداردهای مورد نظر وزارتخانه تامین می شود.

کد خبر: ۲۴۴٬۱۴۰

اخبار مرتبط

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha