۲۷ خرداد ۱۳۹۹ - ۱۹:۱۹
احداث یک واحد صنعتی فرآوری محصول سیب زمینی در شهرستان بهار
رئیس سازمان جهادکشاورزی استان همدان خبر داد

احداث یک واحد صنعتی فرآوری محصول سیب زمینی در شهرستان بهار

همدان - رضوانی جلال، رئیس سازمان جهاد کشاورزی استان همدان از احداث یک واحد صنعتی فرآوری محصول سیب زمینی در شهرستان بهار خبر داد.

منصور رضوانی جلال در گفتگو با خبرنگار بازار گفت: یکی از محصولات مهم و استراتژیک در استان همدان سیب زمینی است به طوری که از چهار و نیم میلیون تن محصول تولیدی کشاورزی در استان همدان حدود یک میلیون تن را سیب زمینی شامل می‌شود.

وی با بیان اینکه تا پایان سال گذشته ۵۷ واحد سردخانه مختص محصول سیب زمینی با ظرفیت ۱۴۶ هزار و ۳۵۰ تن در استان همدان ایجاد شد، گفت: این واحدها برای ۵۷۶ نفر اشتغال مستقیم به همراه داشته است.

رضوانی جلال سرمایه گذاری صورت گرفته برای راه اندازی این واحدها را ۲۹۳ میلیارد تومان عنوان کرد و با بیان اینکه این واحدها در راستای کاهش ضایعات سیب زمینی از ۲۵ درصد به کمتر از ۵ درصد فعال شده است، گفت: تمامی واحدها پروانه بهره برداری دریافت کرده‌اند.

وی با بیان اینکه همدان یکی از استان‌های رتبه دار در زمینه سرمایه گذاری برای ایجاد سردخانه و ذخیره سازی محصولات کشاورزی در کشور است، از احداث یک واحد صنعتی فرآوری محصول سیب زمینی در شهرستان بهار خبر داد.

رضوانی جلال گفت: این واحد با ظرفیت ۶۳ هزار تن تولید و ۱۴۷ هزار و ۶۰۰ تن مواد اولیه در حال احداث است که بخش اعظمی از سیب زمینی شهرستان را جذب و تبدیل خواهد کرد و ارزآوری خوبی خواهد داشت.

رئیس سازمان جهاد کشاورزی استان همدان گفت: تاکنون پنج واحد سورت و بسته بندی سیب زمینی در استان همدان به بهره برداری رسیده که بعضی از این واحدها در بخش سورت و بسته‌بندی دو میلیارد دلار سرمایه‌گذاری انجام داده‌اند به طوری که می‌توان ادعا کرد در زمینه سورتینگ و بسته بندی سیب زمینی ساماندهی لازم صورت گرفته است.

کد خبر: ۲۴٬۴۱۴

اخبار مرتبط

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha