۱۳ اردیبهشت ۱۴۰۳ - ۱۱:۵۳
هزینه تصمیمات غیرکارشناسی وزارت جهاد بر دوش ملت| آقای نیکبخت در وزارتخانه گوش شنوایی هست؟
نائب رئیس کمیسیون کشاورزی اتاق ایران انتقاد کرد؛

هزینه تصمیمات غیرکارشناسی وزارت جهاد بر دوش ملت| آقای نیکبخت در وزارتخانه گوش شنوایی هست؟

گرگان- هاشمی، نائب رئیس کمیسیون کشاورزی اتاق ایران گفت: هزینه تصمیمات خلق الساعه و غیرکارشناسی وزارت جهاد کشاورزی بر دوش دولت و ملت است.

هامان هاشمی در گفت‌وگو با بازار از تعیین عوارض ۶۰ درصدی برای صادرات سیب زمینی انتقاد کرده و آن را تصمیمی اشتباه خواند.

نائب رئیس کمیسیون کشاورزی اتاق ایران افزود: تصمیمات خلق الساعه باعث می شود تا بازارهای هدف صادراتی، راه خود را پیدا و رقیب را جایگزین کنند.

وی اضافه کرد: در چنین شرایطی اتخاذ سیاست‌های مثبت تشویقی به منظور صادرات بخشی از محصول کشاورزان یکی از مکانیزم‌های کنترل و تثبیت قیمت است، درحالیکه معاونت توسعه بازرگانی وزارت جهاد کشاورزی با تعیین عوارض سنگین بر صادرات این محصول، مانع از توازن قیمت در بازار شده است.

هاشمی با اشاره به تاکید رهبری بر افزایش مشارکت بخش خصوصی در تصمیم سازی از عدم مشورت وزارت جهاد کشاورزی برای اتخاذ چنین تصمیمی با کمیسیون کشاورزی اتاق بازرگانی ایران انتقاد کرد و گفت: این تصمیم درحالی گرفته شده که همزمان ششمین نمایشگاه توانمندی های صادراتی جمهوری اسلامی ایران (اکسپو) با هدف گسترش مبادلات تجاری در حال برگزاری است.

وی گفت: این نمایشگاه اقدامی مثبت و مشترک بخش خصوصی و دولت در راستای افزایش قدرت دیپلماسی اقتصادی ایران در منطقه است.

هاشمی تناقص بین شعار و تصمیمات وزارت جهاد کشاورزی را ثمره بی توجهی به نظر کارشناسان عنوان کرد و گفت: چنین بخش نامه هایی نه تنها به سود مصرف کنندگان نیست که در دراز مدت آسیب زا هم خواهد بود؛ چراکه در سال آینده احتمال بی رغبتی زارعان برای کشت سیب زمینی بسیار زیاد است.

هاشمی اضافه کرد: این اقدام در نهایت منجر به کاهش عرضه و افزایش قیمت این محصول در بازار خواهد شد.

وی با تاکید بر اینکه تصمیم‌گیری‌ها بر اساس واقعیت نیست، افزود: به دلیل اینکه وزارت جهادکشاورزی برنامه‌ مدونی برای مدیریت بازار ندارد، همچون سال‌های قبل برای متوقف کردن رشد صعودی قیمت سیب‌زمینی در بازار داخل، ضوابط و مقررات صادرات این محصول را تغییر داده؛ اتفاقی که به ضرر صادرکنندگان است.

هاشمی تاکید کرد: برای چندمین بار کمیسیون کشاورزی اتاق ایران به عنوان سربازان خط مقدم تولید و بازرگانی آمادگی خود را برای ارائه مشاوره کارشناسی در تصمیم سازی های وزارت جهادکشاورزی در رشد اقتصاد کشاورزی اعلام می دارد.

وی ابراز امیدواری کرد: در سایه همدلی وهمراهی مدیران وزارتخانه و نمایندگان پارلمان اقتصادی شاهد توسعه پایدار کشور ایران باشیم.

کد خبر: ۲۸۵٬۳۸۲

اخبار مرتبط

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha