۲۷ شهریور ۱۴۰۲ - ۱۵:۵۲
۲۲ شهرک مسکن ملی در کشور پیش بینی شده است
معاون وزیر راه و شهرسازی:

۲۲ شهرک مسکن ملی در کشور پیش بینی شده است

رشت - معاون وزیر راه و شهرسازی گفت: ۲۲ شهرک انبوه سازی در قالب مسکن ملی در مناطق مختلف کشور پیش بینی شده است.

به گزارش خبرنگار بازار به نقل از استانداری گیلان، ارسلان مالکی از واگذاری بیش از ۳۴ هزار هکتار زمین برای اجرای طرح ملی مسکن در کشور خبر داد و افزود: علاوه بر این ۲۵ هزار هکتار دیگر نیز در شرف تحویل است و ۳۲ شهرک انبوه سازی نیز در قالب طرح ملی مسکن در مناطق مختلف کشور پیش بینی شده که تا ۵۰ شهرک قابل افزایش است.

مالکی افزود: با این اقدامات و اتخاذ تدابیری که در حوزه زمین و مسکن در کشور اتخاذ شده، اکنون زمینه برای اجرای بیش از دو میلیون و پانصد هزار واحد فراهم شده است.

رئیس سازمان ملی زمین و مسکن همچنین از توافقات به عمل آمده دولت و دانشگاه آزاد برای بهره گیری از اراضی مازاد این دانشگاه در سراسر کشور و تخصیص آن برای اجرای طرح ملی مسکن خبر داد و افزود: ظرفیت بهره گیری از اراضی مازاد دانشگاه آزاد در گیلان نیز فراهم است و می تواند بخشی قابل توجهی از محدودیت زمین در برخی شهرستانهای کشور را فراهم کند.

مالکی در ادامه تامین زمین برای تحقق برنامه دولت مبنی بر احداث چهار میلیون واحد مسکونی در کشور را حتمی دانست و افزود: با توجه به تعامل و وحدت رویه ایی که امروز بین مجموع دست اندرکاران و متولیان اجرای طرح مسکن ملی وجود دارد، می توان به اجرای این تعهد مهم دولت که ساخت چهار میلیون واحد است، امید بست.

سید علی آقازاده، رئیس مجمع نمایندگان گیلان نیز در این نشست با اشاره به قیمت بالای زمین در گیلان و افزایش هزینه ی ساخت مسکن ملی در این استان تاکید کرد: راه برون رفت از این محدودیت، بهره گیری از اراضی دولتی و ملی است و اتخاذ تدابیر لازم برای نیل به این الزام باید هرچه سریعتر در دستور کار وزارت راه و شهرسازی قرار گیرد و دیگر وزارتخانه ها هم، هر یک به اقتضاء وسع و توانشان در این امر مهم نقش آفرینی کنند.

کد خبر: ۲۴۴٬۰۸۶

اخبار مرتبط

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha