۲۷ شهریور ۱۴۰۲ - ۱۷:۲۴
آب موضوع اصلی توسعه باغبانی است | دولت از انجمن های علمی حمایت کند
رئیس انجمن باغبانی ایران:

آب موضوع اصلی توسعه باغبانی است | دولت از انجمن های علمی حمایت کند

گرگان- رئیس انجمن باغبانی ایران، آب را موضوع اصلی توسعه کشاورزی و باغبانی دانست و گفت: انجمن های علمی نیازمند حمایت ویژه از سوی وزرات خانه های علوم و کشاورزی هستند.

به گزارش خبرنگار بازار، کاظم ارزانی شنبه در آِئین افتتاحیه سیزدهمین کنگره ملی باغبانی با بیان این که انجمن های علمی موثر نیازمند حمایت ویژه از سوی وزرات علوم هستند، اظهار کرد: برای اینکه به توسعه و پیشرفت در حوزه باغبانی کشور دست یابیم، باید ریل گذاری کارشناسی و تخصصی علمی انجام شود.

رئیس انجمن باغبانی ایران با بیان این نکته که بخش باغبانی در ایران چالش های زیادی دارد، افزود: علی رغم مشکلات متعددی که در این حوزه وجود دارد، اما می توان با تقویت فرصت ها و مزیت های این بخش رونقی دوباره ایجاد کرد.

وی ادامه داد: با تقویت ظرفیت های باغبانی در کشور می توان به تولیدی پایدار و مستمر دست یافت و همچنین اقتصاد تولید کننده را رونق داد.

به گفته رئیس انجمن علمی باغبانی ایران، آب موضوع اصلی در بخش کشاورزی و باغبانی است که باید با تحقیقات علمی عمیق، راهکارهایی برای حفظ این ماده مهم پیدا کنیم.

ارزانی با اشاره به این موضوع که ۴۸۰ انجمن علمی در کشور وجود دارد، خاطرنشان کرد: از مجموع انجمن های علمی موجود در کشور ۴۴ انجمن در زمینه کشاورزی است که به حمایت جدی وزرات علوم نیازمند هستند.

رئیس انجمن باغبانی ایران با بیان اینکه در هیچ جای دینا به اندازه ایران انجمن علمی نداریم، اضافه کرد: باید از تعداد انجمن های علمی کم و به تعداد انجمن های صنفی اضافه کرد، که در این راستا باید بستر لازم توسط جهاد کشاورزی فراهم شود.

ارزانی ضمن بیان این موضوع که برگزاری کنگره های علمی موجب تبادل دانش و ارتقا سطح علمی کشور می شود، اظهار کرد: کنگره چهاردهم در سال ۱۴۰۴ در دانشگاه کردستان برگزار خواهد شد.

کد خبر: ۲۴۴٬۰۷۷

اخبار مرتبط

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha