۲۷ شهریور ۱۴۰۲ - ۱۶:۲۹
دولت به بهانه‌های مختلف واردات خودرو را اجرا نمی‌کند
نماینده مردم دشتستان در مجلس:

دولت به بهانه‌های مختلف واردات خودرو را اجرا نمی‌کند

نماینده مردم دشتستان در مجلس گفت: مجلس دو سال پیش قانون واردات خودرو را تصویب کرد اما دولت به بهانه‌های مختلف آن را اجرا نمی‌کند، مردم تا کی باید تاوان اهمال دولت در جاده‌ها را بپردازند.

به گزارش بازار، ابراهیم رضائی در نشست علنی امروز (دوشنبه ۲۷ شهریورماه) مجلس شورای اسلامی در تذکری گفت: تشخیص اینکه پیشنهاد نمایندگان مغایر با اصل (۷۵) یا سایر اصول قانون اساسی است یا خیر با شورای نگهبان است. خواهش می‌کنم دوستان از این موضوع تمکین کنند.

نماینده مردم دشتستان در مجلس همچنین به موضوع واردات خودرو اشاره کرد و ادامه داد: مجلس دو سال پیش قانون واردات خودرو را تصویب کرد اما دولت به بهانه‌های مختلف آن را اجرا نمی‌کند، مردم تا کی باید تاوان اهمال دولت در جاده‌ها را بپردازند.

وی اضافه کرد: آیین‌نامه واردات هرچه سریعتر تعیین تکلیف شود؛ در حال حاضر قانون مجلس معطل مانده است.

عبدالرضا مصری نایب رئیس مجلس که ریاست جلسه را برعهده داشت در پاسخ به تذکر این نماینده گفت: بر اساس اصل ۷۵ قانون اساسی طرح‌های قانونی و پیشنهادات و اصلاحاتی که نمایندگان در خصوص لوایح قانون عنوان می‌کنند به تقلیل درآمد عمومی یا افزایش هزینه‌ها بینجامد باید راهکار جبران این هزینه پیش‌بینی شود و در صورتی که این راهکار پیش بینی نشود قابل طرح نیست. ما ۴۰ سال همین رویه را به کار گرفتیم.

وی همچنین به استفساریه‌ای در این خصوص اشاره کرد و گفت: در سال ۶۷ استفساریه‌ای انجام گرفت که بر اساس آن باید طریقه جبران کاهش یا تأمین هزینه در مجلس طرح شود در غیر این صورت نمی‌توان این پیشنهادات را مطرح کرد.

کد خبر: ۲۴۴٬۰۱۷

اخبار مرتبط

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha