۲۶ شهریور ۱۴۰۲ - ۲۱:۳۸
افزایش ۲۵ درصدی شهریه دانشجویان دانشگاه آزاد

افزایش ۲۵ درصدی شهریه دانشجویان دانشگاه آزاد

رئیس دانشگاه آزاد اسلامی از افزایش بین ۲۰ تا ۲۵ درصدی شهریه های دانشگاه آزاد خبر داد و گفت: میزان افزایش شهریه ها نسبت به سال قبل تفاوتی نداشته است.

به گزارش بازار، محمدمهدی طهرانچی رئیس دانشگاه آزاد در حاشیه نشست اساتید دانشگاه های استان تهران، در جمع خبرنگاران درباره زمان آغاز سال تحصیلی در این دانشگاه، اظهار داشت: سال تحصیلی جدید در حال حاضر آغاز شده است اما چون هنوز از سوی سازمان سنجش اسامی دانشجویان جدیدالورود اعلام نشده است، در واقع در دو بازه زمانی شاهد برگزاری کلاس‌های درس خواهیم بود.

وی افزود: دانشجویانی که طی هفته گذشته ثبت نام خود را انجام داده‌اند کلاس‌های درسشان از این هفته شروع می‌شود و در هفته آینده موعد حذف و اضافه آنها خواهد بود.

رئیس دانشگاه آزاد ادامه داد: پس از این ثبت نام دوره های جدید و ورودی‌های جدید دانشگاه آزاد که چیزی حدود ۴۰۰ هزار نفر در دانشگاه آزاد است، صورت می گیرد. دانشجویان مقطع دکتری و ارشد نیز که اسامی آنها اعلام شده درحال ثبت نام هستند.

طهرانچی اضافه کرد: مهرماه که آغاز سال تحصیلی با ماه ربیع یکی شده است دانشجویان و دانش آموزان دانشگاه آزاد که چیزی حدود ۱۵۰ هزار نفر هستند به کلاسهای درس رونق می بخشند.

وی در پاسخ به سوالی درباره موضوع افزایش شهریه دانشجویان دانشگاه آزاد در سال تحصیلی جدید نیز گفت: میزان افزایش شهریه دانشجویان دانشگاه آزاد در سال جاری با میزان افزایش شهریه در سال گذشته برابر بوده و بالاتر نرفته است.

رئیس دانشگاه آزاد در همین زمینه گفت: براساس جدول شهریه دانشگاه آزاد شهریه واحدها و کد رشته محل ها با یکدیگر متفاوت است یعنی دانشگاه آزاد که بیش از ۱۸ نوع واحد دانشگاهی دارد با شهریه های متفاوتی براساس واحد و رشته محل روبرو می شود. به عنوان مثال رشته تاریخ با رشته حقوق مساوی نیست و این طور نیست همه رشته های علوم انسانی یک شهریه داشته باشند.

طهرانچی خاطرنشان کرد: براساس عدالت آموزشی شهریه ها در دانشگاه آزاد تابعی از رشته محل است. براین اساس متوسط افزایش شهریه در سال جدید بین ۲۰ تا ۲۵ درصد بوده است. یعنی از افزایش ۵ درصدی در برخی از واحدهای دانشگاهی شروع شده تا واحدهایی مانند تهران مرکز و علوم تحقیقات که افزایش شهریه ها در آن بیشتر بوده است.

وی در خصوص بورسیه شدن دانشجویان در دانشگاه آزاد نیز گفت: ما سعی کردیم زمینه اشتغال را برای دانشجویان در دانشگاه فراهم کنیم و چیزی به عنوان تخفیف نگاه جدیدی است که در این زمینه دیده شده است.

کد خبر: ۲۴۳٬۹۲۴

اخبار مرتبط

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha

    نظرات

    • نظرات منتشر شده: 5
    • نظرات در صف انتشار: 0
    • نظرات غیرقابل انتشار: 0
    • فاطمه IR ۲۳:۰۲ - ۱۴۰۲/۰۶/۲۶
      4 0
      سلام، چرا اون خبرنگاری که گزارش گرفته نرفته به دونفر دانشجو مراجعه کنه، سامانه آموزشیار رو چک کنه ببینه که شهریه دانشجوی تمام وقت دندانپزشکی هرواحد نظری ۱۰۰ درصد افزایش داشته و هرواحد عملی ۵۰ درصد! و جالب اینه که افزایش یکبار در سال نیست، هردوترم افزایش شهریه داره اتفاق میفته و هیچکس جوابگو نیست.
    • عبداله IR ۱۴:۰۰ - ۱۴۰۲/۰۶/۲۸
      0 0
      سلام، من همین ترم شهریه متغیرم یازده ملیون گرون شده، هر کس قبول نداره من حاضرم برگه امور مالی مربوط به اموزشیار بهش نشون بدم، من و خیلی های دیگه توان پرداخت این مقدار پول نداریم، و راهی بجز انصراف از تحصیل نداریم.
    • فاطمه IR ۱۳:۰۹ - ۱۴۰۲/۰۶/۲۹
      0 0
      حال مردم رو درک نمیکنید تو این وضعیت اقتصادی بد .....پدر من حقوقش زیر ۱۰ میلیونه....بعد شهریه این ترم من شده ۱۱ میلیون....این چه عدالتیه....مگه ما تو جمهوری اسلامی ایران زندگی نمی‌کنیم پس چرا عدالت ما اسلامی نیست......
    • فاطمه IR ۱۳:۱۲ - ۱۴۰۲/۰۶/۲۹
      0 0
      سلام....من دانشجو دانشگاه آزادم شهریه ام این ترم شده ۱۱ میلیون....حقوق پدرم زیر ۱۰ میلیونه.....چرا وضعیت اقتصادی مردم رو درک نمیکنید....شماهایی که هی اسم امام علی رو میارید اما عدالت علی رو ندارید....
    • رضا IR ۱۷:۱۲ - ۱۴۰۲/۰۶/۲۹
      0 0
      سلام تو را خدا نگو ۴۰ درصد اضافه شده نگین