۲۶ شهریور ۱۴۰۲ - ۱۸:۳۱
بهبود اقتصاد کشاورزی با تعامل صنعت و دانشگاه
رییس کمیسیون کشاورزی اتاق بازرگانی گرگان مطرح کرد

بهبود اقتصاد کشاورزی با تعامل صنعت و دانشگاه

گرگان- هاشمی، نایب رئیس کمیسیون کشاورزی اتاق بازرگانی ایران، تعامل صنعت و دانشگاه را در بهبود تولیدات کشاورزی بسیار موثر دانست و گفت: این مساله در رونق اقتصادی حوزه کشاورزی بسیار مهم است.

هامان هاشمی در گفتگو با خبرنگار بازار، برگزاری کنگره ملی باغبانی در گرگان را یک فرصت عالی برای بخش علمی و اقتصادی دانست و اظهار کرد: دانشگاه علوم کشاورزی و منابع طبیعی گرگان به عنوان یکی از قدیمی ترین مراکز تحقیقاتی حوزه کشاورزی همواره نقش موثری در رونق و توسعه این حوزه به عهده داشته است.

رئیس کمیسیون کشاورزی اتاق بازرگانی گرگان با یادآوری این که دستاوردهای محققان علمی این دانشگاه زمینه ساز بهبود تولیدات کشاورزی کشور بوده، گفت: تعامل دانشگاه و بخش خصوصی در ارتقاء داستاوردهای اقتصادی بسیار مهم است.

هاشمی افزایش بهره وری تولید را یکی از دستاوردهای این تعامل صنعت و دانشگاه دانست و افزود: تحقیقات دانشگاهی با ارائه راهکارهای نوین و بهبودهای تکنولوژیکی، به بخش باغبانی امکان می‌دهد تا عملکرد و بهره‌وری خود را افزایش دهد. به طور مثال، افزایش تولید و کاهش هدررفت محصولات کشاورزی به کشور توانایی رقابتی بیشتر در بازار جهانی را می‌دهد.

وی ادامه داد: در شرایطی که یکی از دغدغه های جدی حاکمیت کاهش آمار بیکاری است، تحقیقات دانشگاهی با افزایش تولید و توسعه صنعت باغبانی، میزان اشتغال در این بخش را افزایش می‌دهد.

هاشمی همسو شدن تولیدات با استانداردهای جهانی را دستاورد دیگر این هم افزایی دانست و گفت: بهره‌گیری از دانش دانشگاه‌ها در بهبود کیفیت و استاندارد محصولات کشاورزی، به کشورها در توسعه صادرات به بازارهای بین‌المللی کمک می‌کند و این امر باعث افزایش درآمد ارزی و تقویت نرخ تبادل ارز می‌شود.

نایب رئیس کمیسیون کشاورزی اتاق ایران ایجاد انگیزه در قشر دانشجو و ارتقاء جایگاه تحقیق و پژوهش در کشور را دستاورد دیگر این حوزه اعلام و اضافه کرد: ایجاد تعامل مستدام بین دانشگاه و بخش باغبانی باعث تشویق افراد به تحقیق و توسعه در این صنعت می‌شود و فرهنگ کارآفرینی و نوآوری را ترویج می‌کند.

هاشمی در پایان ابراز امیدواری کرد در آینده نزدیک شاهد میزبانی بیشتر از چنین رویدادها و بهبود جایگاه علمی و دانشگاهی در حوزه اقتصادی باشیم.

کد خبر: ۲۴۳٬۹۱۴

اخبار مرتبط

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha