۲۴ دی ۱۳۹۸ - ۱۴:۰۳
پیشنهادهایی ویژه برای ارتقاء شغلی در شش ماه
این راههای میان بُر...

پیشنهادهایی ویژه برای ارتقاء شغلی در شش ماه

پیشرفت شغلی روندی است که طی آن، به یک کارمند علاوه بر محول شدن وظایف جدید و بالاتر، حقوق و مزایای بیشتری نیز تعلق می‌گیرد و این مسئله موجب افزایش روحیه‌ی کارمندان و میزان خلاقیت کاری و مزایای بلند مدت برای سازمان می شود.

بازار،تهمینه غمخوار : تا کنون سوالاتی در ذهن ما در خصوص شغل فعلی، یافتن شغل جدید یا ارتقا شغلی و کسب اعتماد کارفرما یا مدیرمان بوجود آمده است. آیا ما می توانیم در شرکت جدید شغل بهتری پیدا کنیم؟ راههای رسیدن به پیشرفت کاری چیست؟ 

با در نظر نگرفتن هدف شغلی در ابتدای راه، تهیه نقشه ای برای دستیابی به بهترین روشها برای رسیدن به پیشرفت شغلی اولین قدم برای آغاز راه است.

بر همین اساس کارشناسان حرفه ای مرتبط با ایجاد مشاغل و ارتقاء آن، روشهای متنوعی را در خصوص یافتن شغلی بهتر با پیشرفتی بیشتر در طول شش ماه ارائه کرده اند.

 ماه اول : جستجوی شغل مورد نظر در شبکه های اجتماعی 

فرصت های شغلی اغلب از طریق افرادی که شخصاً با آنها در ارتباط هستید یافت می شود، بنابراین شبکه های اجتماعی می توانند به جستجوی شغل مورد نظر شما کمک کنند.  

- هر هفته یک ارتباط و اتصال جدید برقرار کنید

برای برخی از افراد کار با شبکه آسان نیست. پیشنهاد این است هر هفته یک ارتباط جدید را از طریق لینکدین برقرار کنید.

بنابراین در پایان ماه، چهار مخاطب جدید خواهید داشت و اگر این کار را برای کل شش ماه ادامه دهید، با ۲۴ مخاطب جدید ارتباط جدیدی را آغاز خواهید کرد.

 جستجوی شغل مورد علاقه شما در شبکه های اجتماعی که مرتبط با زمینه کاری شما می باشد ، فرصت های شغلی جدید و پایه و اساس محکمی را برای حرفه شما ایجاد می کند.

- از دوستان یا خانواده بخواهید تا شما را با افرادی که می شناسند آشنا کنند

علاوه بر ایجاد ارتباطات جدید از طریق شبکه ها، شما می توانید از دوستان و اعضای خانواده خود بخواهید تا شما را با افرادی که از قبل در شبکه هایشان هستند، آشنا کنند.

 الن مولارکی، مدیر بازرگانی توسعه تجارت گروه کارمندان مسینا بر این باور است که ارتباطات شخصی یکی از بهترین راه هایی است که افراد در رابطه با یافتن فرصت ها می توانند پیدا کنند، بنابراین به افراد مختلف دسترسی پیدا کنید.

- از رویدادهای موجود در شبکه ها استفاده کنید

راجر مافیان، یک متخصص حرفه ای در ResumeLab عقیده دارد که طبیعی ترین آسانترین و فرومایه ترین راه برای شبکه سازی و ایجاد چالش، حضور در رویدادها می باشد. حضور در رویدادها و مراسم ها فرصت های بیشتری را برای شما ایجاد کرده و راه های فوق العاده ای را به روی شما برای ارتباط بیشتر با افراد می گشاید. بیشتر برنامه های مربوط به صنایع به صورت آزادانه و برای تمامی افراد میسر است.

ماه دوم: یادگیری مهارت جدید

وال استریف مشاور اسبق شرکت منتات اظهار کرده است که ادامه تحصیل و سرمایه گذاری بر روی خودتان و افزودن ابزارهای جدید به مجموعه مهارتهای خود به پیشرفت و ارتقا شغلی شما کمک می کند.

(منتات یک منبع و سرویس برای کارجویان است که مسیری را برای یافتن مشاغل بهتر، آسان تر و موثرتر ایجاد می کند).

دوره های رایگان آنلاین زیادی برای یادگیری وجود دارند که باید با برنامه ریزی کمی از وقت خود را به طور مداوم برای تقویت مهارتهای خود و دستیابی به پیشرفت صرف کنید تا خودتان را بهبود بخشید. فرقی نمیکند در چه حرفه ای شما قصد دارید به بهبود وضعیت خود کمک کنید مثلا یادگیری زبان جدید یا برنامه نویسی یا مهارتهای کامپیوتری یا هر چیز دیگری می تواند باشد. درواقع هر چیزی که شما را به یک سرمایه و یک موقعیت بالاتر تبدیل کند.

 برای نمونه شما می توانید دوره های خاصی را برای صنعت یا حرفه خود بیابید و یا دوره ای را طی کنید که می تواند در هر حرفه ای به شما کمک کند. دوره های رایگان رایج شامل نحوه یادگیری ابزارهای ذهنی قدرتمند برای کمک به شما در موضوعات سخت ، مذاکره موفقیت آمیز، راهبردها و مهارتهای اساسی است.

- دریافت گواهینامه جدید

برخی از مسیرهای شغلی، شما را ملزم به اخذ گواهینامه های جدید برای صعود و ترقی از نردبان شغلی می کند. بنابراین شروع به بررسی کنید که کدام گواهینامه ها به شما در بالا رفتن از صفوف و آنچه برای دریافت آنها نیاز دارید،  کمک می کند. اکنون بسیاری از گواهینامه ها از طریق دوره های آنلاین قابل دستیابی هستند.

- ثبت نام در یک دوره فارغ التحصیلی  نیمه وقت را در نظر بگیرید

شاید وقتی شما مدرک بالاتر تحصیلی را اخذ می کنید منفعت و سود بیشتری برای شغل شما داشته باشد و چون ممکن است که وقت کافی برای دوره های دانشگاهی تمام وقت را نداشته باشید بهتر است در کلاس های پاره وقت شرکت کنید. با اخذ مدرک تحصیلی بالاتر مطمئنا شغل بهتری را بدست آورده و پس از آن پیشرفت شایان تری در انتظار شماست.

 ماه سوم: چالشی را در شرکت خود شناسایی کنید و با یک برنامه درست و هدفمند  برای حل آن پیش بروید

دانیل موری رییس و مسئول شرکت راه حل های استخدام و اشتغال بر این باور است که شرکت ها تنها افراد را برای انجام وظایف خود استخدام نمی کنند

بلکه کارمندان برای حل کردن چالشهای تجارت و بیزینس مشغول به انجام فعالیت هستند.

این مسئله که آیا شما می خواهید یک کار جدید را در دست بگیرید یا در شرکت فعلی خود به ارتقاء شغلی دست یابید، از طریق حل کننده های مشکلات که به پیشگیری آنها در رسیدن به هدف کمک می کنند، امکان پذیر است.

- شناسایی مشکل

اگر به دنبال ارتقاء شغلی خود هستید در مورد مشکلات پیش آمده با مدیر یا رئیس خود درباره چگونگی حل آنها صحبت کنید و خودتان نیز راه حل های خاصی ارائه دهید.

اگر شما به فردی در شرکت خود تبدیل شوید که مشکلات کاری خود را شناسایی کرده و راه حل های خوبی برای حل آنها ارائه می دهد، توجه رییس و مقام بالاتر به کار شما بیشتر می شود و پیشرفت و ارتقاء شغلی بهتری خواهید داشت.

- پس از حل مشکل، رزومه و لینکداین خود را به روز رسانی کنید

موری نیز بر این باور است که پس از آماده سازی و به روز رسانی رزومه، سی وی و لینکدین خود، باید زمینه لازم و چهارچوبی را برای اشتغال خود فراهم کنید تا چالش های حل شده و منافع ایجاد شده را برجسته تر کنید.

ماه چهارم: وظایف شغلی خود را انجام دهید ، حتی اگر بخشی از توضیحات شغلی فعلی شما نباشد

دن کلی، استراتژیست مشاغل و نویسنده "چگونه می توان رزومه ایده آل را نوشت. " اظهار کرد که اگر قبلاً برخی از وظایف سطح بالاتر را انجام داده اید یعنی دقیقا به وظیفه اصلی خود در همان سطح نپرداخته اید، شانس به مراتب بهتری برای پیشرفت و ارتقاء شغل خود دارید.    

 با فرض اینکه شما در نقش فعلی خود عملکرد خوبی داشته اید، باید به طور فعال به دنبال فرصت هایی برای ایجاد تجربه ای جدید باشید که انواع وظایف را در نقشی که امیدوارید به آن برسید، انجام دهید. هرچه بیشتر ثابت کنید که از قبل قادر به انجام کار در سطح بالاتر هستید، تصمیم گیری برای حل مشکلات شما آسانتر خواهد شد.

اگر شما قصد دارید که به جایگاه مدیریا رییس خود در شغل فعلی برسید، داوطلب شدن برای آموزش یک کارمند جدید نشان می دهد که شما آماده مسئولیت مدیریتی در تیم خود هستید.

- پروژه ای را انتخاب کنید که منحصر به فرد باشد و شخص دیگری قصد اجرای آن را ندارد

اگر پروژه ای وجود دارد که دیگر کارمندان از انجام آن اجتناب می کنند، اتفاقا شما تنها شخصی باشید که برای انجام آن اقدام می کنید. حتی اگر این پروژه به طور مستقیم تحت مسئولیت شما قرار ندارد، راه بسیار خوبی برای مواجهه با چالشهای جدید می باشد.

ماه ۵: درجهت بالا بردن مهارت های درمصاحبه های شغلی تلاش کنید

زمانی که میخواهید به ارتقاء شغلی دست یابید باید به برخی سؤالات فرد مصاحبه گر پاسخ دهید و خود را برای هر گونه پرسشی درخصوص زمینه کاری خود آماده کنید. یکی از راههای سنجیدن اعتماد به نفس و آمادگی شما برای ورود به شغل جدید مصاحبه شفاهی و یا کتبی می باشد.

- احتمال دهید که چه سوالاتی ممکن است از شما پرسیده شود

در ذهن خود به سوالاتی که ممکن است فرد مصاحبه کننده از شما بپرسند فکر کنید.

جیم چامپمن درمانگر و نویسنده کتاب چگونگی نوشتن رزومه و یافتن شغل براین عقیده است که تحقیق درباره بهترین سوالات متداول، یکی از بهترین راهها برای آمادگی بیشتر در مصاحبه است.

برای هر قسمت از موضوع های قابل بحث در مصاحبه یک مطلب کامل تهیه کنید. برای نمونه شما باید در سبک مدیریتی، حل مشکلات، کار تیمی، متعادل کردن اولویت های رقابتی، مواجهه با مهلت های زمانی ارائه کار، نقاط قوت و ضعف و غیره مهارت های خود را بالا ببرید و آمادگی کامل برای توضیح این مسائل را داشته باشید.

- سوالاتی را شما برای پرسیدن از مصاحبه کننده آماده کنید

همیشه شما فکر می کنید که مصاحبه کننده باید فقط از شما سوالاتی بپرسد، اما بهت است که شما نیز سوالاتی آماده کنید تا در حین مصاحبه یا پس از آن پرسشگر باشید. برای نمونه شما می توانید اینگونه سوالات را آماده کنید:

چه ویژگی هایی را در یک کارمند جستجو می کنید؟

راه رسیدن به موفقیت در این نقش را چگونه می سنجید و بهترین راهها برای دستیابی به آن چیست؟

فرصت های پیشرفت حرفه ای چیست؟

تهیه سؤالات روشنگری می تواند مصاحبه کننده شما را تحت تأثیر قرار دهد و به شما کمک کند تا آن را به مرحله بعدی روند درخواست برساند.

- تمرین، تمرین، تمرین

از یک دوست یا یکی از اعضای خانواده بخواهید که مصاحبه ای غیر جدی را با شما انجام دهند تا شما این تجربه را داشته باشید که جواب های خود را با صدای بلند بیان کنید. شما همچنین باید ضبط مصاحبه را در نظر بگیرید تا بتوانید دقیقاً در صورت لزوم صدای خود را بشنوید و جوابهای خود را مورد ارزیابی قرار دهید.

 ماه ششم : خود را به عنوان یک متخصص در نظر بگیرید

اگر می خواهید از نردبان شغلی صعود کنید، خود را به عنوان یک متخصص در نظر بگیرید.

 انجام این کار باعث می شود تا کارفرمای فعلی شما مشتاقانه تر در مورد استخدام شما و کار فرمایان جدید اقدام کند.

چامپن براین باور است که فرصت های بی حد وحصری وجود دارد و شما باید برای رسیدن به آنها تلاش کنید. از لاف زدن نترسید و به شهرت خود فکر کنید.

یکی از موثرترین راه ها برای مشهور شدن، بیرون آوردن نام شما از سخنرانیها و صحبت های شما در کنفرانس ها می باشد. اگرچه ممکن است این مسئله یک هدف بلند به نظر برسد، اما واقعاً اینگونه نیست. همه ما تخصصهایی داریم که می توانیم با دیگران به اشتراک بگذاریم.

- در کنفرانس ها سخنرانی کنید

با تحقیق در مورد کنفرانسهایی که در رابطه با زمینه کاری شما می باشد، شروع کنید و به مهلت درخواست آنها برای ارائه یادداشت ها توجه نمایید.

در مرحله بعد موضوعات احتمالی قابل بحث را پیدا کنید. مثلا میتوانید یک مشکل یا سوال مطرح کنید وسپس توضیح دهید که چگونه آن را حل کرده اید یا چگونه دیگران می توانند بر اساس تجربه شما آن را حل کنند.

- مقاله ای را منتشر کنید

تبدیل شدن به یک نویسنده، روشی عالی برای در نظرگرفتن خود به عنوان یک متخصص است. به جستجوی نشریاتی بپردازید که متناسب با حوزه و تخصص شما باشد و ایده خود را مطرح کنید.

 - آموزش از مسیر وبینار 

وبینار- به کلاس، دوره، سمینار یا هر رویداد آنلاینی گفته میشه که در محیط وب و با استفاده از اینترنت بصورت کاملا آنلاین، زنده، تعاملی و دو طرفه دریک زمان مشخص برگزار میشود.

وبینارها به شما امکان می دهند با مخاطبان گسترده تری ارتباط برقرار کنید، شبکه خود را بسازید و دانش خود را نشان دهید. تمام آنچه شما نیاز دارید یک دوربین وب، ارائه اسلاید ها و نرم افزار وبینار مانند بیگ مارکر است.

- به عنوان مهمان در پادکست ها ظاهر شوید

اگر به راحتی آمادگی آموزش و استفاده از وبیناررا ندارید، اما هنوز هم  تمایل دارید که نام شما بر سر زبان ها باشد، به جستجوی پادکست هایی در رابطه با زمینه کاری خود بپردازید. ایمیل شخصی خود را برای برگزار کنندگان پادکست ها ارسال کنید تا به عنوان میهمان در برنامه آنها حضور یابید و به بحث و گفتگو بپردازید.

گفتنی است که آنچه که یک کارمند، کارگر و یا یک شاغل را در بهبود اهداف عملکرد یک سازمانِ کارفرما و یا یک شرکت ترغیب نموده کار کردن صِرف نیست. بلکه هماهنگ سازی محیط پیرامون آن شخص برای بهره بردن از عملکرد خود آن شخص در راستای ساختار مندی اهداف سازمان و رسیدن یه پیشرفت بیشتر است.

  

   

کد خبر: ۲٬۴۳۹

اخبار مرتبط

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha