هوش مصنوعی با دقت ۹۵ درصد می‌تواند رمز عبور افراد را سرقت کند

هوش مصنوعی با دقت ۹۵ درصد می‌تواند رمز عبور افراد را سرقت کند

نتایج تازه‌ترین بررسی نشان می‌دهد هوش مصنوعی می‌تواند با دقت ۹۵ درصد رمز عبور افراد را سرقت کند.

به گزارش بازار، هوش مصنوعی می‌تواند حتی بدون نیاز به دیدن نمایشگر رایانه افراد، پیچیده‌ترین گذرواژه‌ها را رمزگشایی کند.

بسیاری از ما هنگام تایپ کردن گذرواژه مان احتمالاً صفحه نمایشگر را در حالت پنهان قرار می‌دهیم تا دیگران نبینند چه چیزی تایپ می‌کنیم. چیزی که شاید فکرش را نکرده ایم، صدایی است که دکمه‌های صفحه کلید هنگام تایپ کردن گذرواژه شخصی مان ایجاد می‌کند.

هوش مصنوعی بازی را تغییر داده است و از برخی جهات اوضاع را بهتر کرده است و به دانشمندان کمک می‌کند تحقیقات خود را سریع‌تر انجام دهند و حتی به پزشکان در تشخیص بیماری بیماران کمک می‌کند. اما یک بررسی جدید و نگران کننده نشان می‌دهد هوش مصنوعی همچنین می‌تواند از طریق گوش دادن به صدای دکمه‌های صفحه کلید هنگام تایپ کردن، گذرواژه شما را سرقت کند.

جاشوآ هریسون، مهندس نرم افزار: چیزی که ما ثابت کرده ایم این است که مدلی مثل این می‌تواند به خوبی تشخیص دهد شما چه کلیدهایی را لمس می‌کنید.

خبرنگار: جاشوآ هریسون یکی از محققانی است که در دانشگاه دورام انگلیس این موضوع را آزمایش کرد. آن‌ها آزمایش خود را روی لپ تاپ مک بوک پرو ۱۶ اینچی که یک رایانه پرطرفدار است اجرا کردند. آت‌ها از یک ابزار هوش مصنوعی برای گوش دادن به ضربه‌های انگشت به کلیدها هنگام تایپ استفاده کردند. این مدل از هوش مصنوعی صدای هر حرفی را که تایپ می‌شد یاد گرفت. هریسون می‌گوید نتیجه این آزمایش بسیار غافلگیر کننده بود.

جاشوآ هریسون: مدلی که ما درست کردیم و آموزش دادیم صدای ضربه‌های کلیدی را که ما ضبط کرده بودیم دسته بندی کرد. صدای ضبط شده روی گوشی که نزدیک لپ تاپ بود، ۹۵ درصد دقت داشت، یعنی فاصله‌ای مشابه آنچه که ممکن است شما با یک نفر در یک کافی شاپ داشته باشید.

خبرنگار: ۹۵ درصد دقت در پی بردن گذرواژه تان بر اساس صدای تایپ کردنتان. اما محققان می‌گویند هنوز دلیلی برای نگرانی در این باره وجود ندارد.

جاشوآ هریسون: فکر می‌کنم راه‌های زیادی هست که افراد حتی بدون اینکه بدانند، همین حالا از آن برای دور زدن حملاتی مثل این استفاده می‌کنند. برای مثال ممکن است برای ورود به رایانه تان از اثر انگشت استفاده کنید و گذرواژه تان را تایپ نکنید. برای ورود به گوشی تان هم ممکن است از همین راه یا تشخیص چهره استفاده کنید.

کد خبر: ۲۴۳٬۸۹۶

اخبار مرتبط

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha