۲۶ شهریور ۱۴۰۲ - ۱۷:۵۹
کشورهای حاشیه خلیج فارس فرصتی مناسب برای تجار صنعت ساختمان
پژوهشگر بازار امارات مطرح کرد

کشورهای حاشیه خلیج فارس فرصتی مناسب برای تجار صنعت ساختمان

گرگان- فرزانگان، پژوهشگر بازار امارات گفت: مسیر توسعه زیرساخت ها و حوزه شهری در کشورهای حاشیه خلیج فارس بستر مناسبی را برای تجار و تولیدکنندگان صنعت ساختمان کشور فراهم کرده است.

فرشید فرزانگان در گفتگو با بازار، با بیان این که تجارت در صنعت ساختمان با کشورهای حاشیه خلیج فرصت‌ها و چالش‌های خاص خود را دارد، اظهار کرد: رشد جمعیت و گردشگر، مهاجرت به این کشورها و نیاز به توسعه زیرساخت‌های شهری، فرصت‌های تجاری خوبی را برای مهندسان و تولیدکنندگان مواد ساختمانی ایجاد می‌کند.

فعال اقتصادی و پژوهشگر بازار امارات سرمایه‌گذاری این کشورها در پروژه‌های بزرگ را فرصت دیگر حضور در خلیج فارس دانست و گفت: پروژه‌های ساختمانی بزرگی مانند توسعه شهرها، مراکز تجاری و تفریحی، فرصت‌های سرمایه‌گذاری را به همراه دارند؛ از سوی دیگر نیاز به مسکن در این منطقه به دلیل رشد جمعیت، فرصت‌های مناسبی را برای تولید و عرضه محصولات مرتبط با مسکن ایجاد می‌کند.

این محقق بازار کشورهای عربی توسعه صادرات محصولات ساختمانی را فرصتی برای بهبود تولیدات و بازار داخلی دانست و گفت: یکی از روش های جذب بازارهای خارجی حضور در رویدادهای نمایشگاهی است؛ برگزاری و حضور در نمایشگاه‌های داخلی و خارجی برای تولیدکنندگان واجد شرایط به شدت مهم است.

فرزانگان این نمایشگاه‌ها را فرصت‌های مناسبی برای ارتباط مستقیم با مشتریان، معرفی محصولات جدید، ایجاد شبکه‌های تجاری و افزایش شناخت از برند دانست و گفت: حضور در نمایشگاه‌های خارجی همچنین می‌تواند به توسعه صادرات و جلب مشتریان بین‌المللی کمک کند.

رئیس اسبق اتاق بازرگانی ایران و امارات گفت: برخی از کشورهای حاشیه خلیج فارس شامل امارات متحده عربی، عربستان سعودی، قطر، کویت و عمان درحال توسعه هستند.

وی در پایان آسیب های بازار این منطقه را هم رقابت شدید، مقررات و محدودیت‌های هر کشور، تنوع فرهنگی و وابستگی به نفت عنوان کرد.

کد خبر: ۲۴۳٬۸۸۷

اخبار مرتبط

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha