۲۶ شهریور ۱۴۰۲ - ۱۳:۳۸
فعالیت ۸۵ هزار واحد صنفی در کردستان|۳۰ درصد تولید ناخالص استان مربوط به مجموعه صمت است
مدیر کل صمت کردستان:

فعالیت ۸۵ هزار واحد صنفی در کردستان|۳۰ درصد تولید ناخالص استان مربوط به مجموعه صمت است

سنندج – خلیقی، مدیرکل صنعت، معدن و تجارت استان کردستان از فعالیت ۸۵ هزار واحد صنفی در قالب ۱۲۰ اتحادیه در این استان خبر داد.

بختیار خلیقی در گفتگو با خبرنگار بازار ضمن اشاره به اینکه فعالیت واحدهای صنفی یکی از مهمترین زمینه های اشتغال در استان کردستان به شمار می رود، افزود: در حال حاضر بالغ بر ۸۵ هزار واحد صنفی دارای پروانه در سطح استان کردستان فعالیت می کنند.

وی با اشاره به فعالیت ۱۰ اتاق اصناف در استان کردستان، یادآور شد: تلاش در راستای بهره مندی از ظرفیت های استان کردستان در تمامی بخش ها، با هدف رفع مشکلات و دغدغه های اصناف و بازاریان همواره در دستور کار قرار داشته است.

مدیر کل صنعت، معدن و تجارت استان کردستان بیان کرد: در حال حاضر مجموعه صنعت، معدن، تجارت، تجار و اصناف در کل در ۳۰ درصد تولید ناخالص استان نقش دارند و همچنین ۳۷ درصد اشتغال استان در این حوزه ها اتفاق افتاده است.

وی اظهار کرد: در مجموعه صمت، بخش عمده ای از فعالیت های اقتصادی که به صورت مستقیم در راستای خدمات رسانی به مردم است، شکل گرفته و با تدوین یک سند مدون از ظرفیت ها، پتانسیل ها، فرصت ها و حتی مشکلات و کاستی ها، برنامه ریزی هایی را در سطح کلان برای توسعه بخش اقتصادی استان داریم.

خلیقی ادامه داد: در طول سال گذشته و امسال رتبه اول اشتغال را در بین تمام دستگاه های اجرایی استان کردستان کسب کرده ایم و سال گذشته علیرغم اینکه ایجاد ۹ هزار و ۸۰۰ شغل را تعهد کرده بودیم، اما ۱۰ هزار و ۵۰۰ نفر اشتغال زایی داشتیم.

وی یادآور شد: خوشبختانه امروز استان به سمت صنعتی شدن در حال حرکت است و این نهضت هم همچنان با ایجاد زنجیره های ارزش در حوزه های مختلف ادامه دارد و انتظار می رود که با توجه به اقدامات صورت گرفته زمینه برای توسعه صنعتی استان عملیاتی و اجرایی شود.

مدیرکل صنعت، معدن و تجارت کردستان با بیان اینکه به لحاظ ذخایر معدنی پنجمین استان کشور هستیم، بیان کرد: واحدهای صنعتی و تولیدی بزرگی در راستای تکمیل زنجیره تولید از برداشت تا محصول نهایی در حوزه معدن احداث و یا در حال احداث هستند.

خلیقی به فعالیت های حوزه تجارت خارجی، داخلی و اصناف نیز اشاره کرد و گفت: با توجه به مرزی بودن و پتانسیل تجاری در استان، مقرر شد در آینده نزدیک نیز دیگر معابر غیررسمی استان بازگشایی شوند که این امر موجب رونق اقتصادی شهرستان های مرزی کردستان و اشتغال زایی در حوزه تجارت می شود.

کد خبر: ۲۴۳٬۸۳۱

اخبار مرتبط

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha