۲۶ شهریور ۱۴۰۲ - ۱۱:۵۵
بازار خودروهای جهان در دست آسیاست

بازار خودروهای جهان در دست آسیاست

واردات خودروها و قطعات چینی به آلمان در نیمه اول سال کاهش یافت که نشان‌دهنده فشار فزاینده بر بزرگترین مرکز تولید خودرو اروپاست.

به گزارش بازار، مؤسسه اقتصادی آلمان در گزارشی پیش از انتشار رویترز اعلام کرد که چندین برند چینی در سال جاری وارد بازار آلمان شدند و مجموع آن‌ها را به رقم هشت رساند، اگر چه هنوز تنها ۱.۵ درصد از خودروهای فروخته شده در این کشور را تشکیل می‌دهند.

خودروهایی در چین مانند iX ۳ تمام الکتریکی از بی‌ام‌وی آلمان که توسط برندهای غیر چینی ساخته می‌شوند که در افزایش واردات نقش داشته‌اند. این بررسی نشان می‌دهد که صادرات وسایل نقلیه و قطعات آلمانی به دومین اقتصاد بزرگ جهان در نیمه اول سال ۲۱ درصد کاهش یافته که سه چهارم کاهش کل صادرات به چین بیش از ۸ درصد است.

تولیدکنندگان آلمانی سال‌هاست که تولیدات خود را به چین منتقل می‌کنند. وسایل نقلیه به طور فزاینده‌ای به یک محصول آسیایی تبدیل می‌شوند به طوری که تقریباً ۶۰ درصد از کل وسایل نقلیه در سال گذشته در یک کشور آسیایی تولید شده است، در حالی که در سال ۲۰۰۰ حدود ۳۱ درصد بود.

بر اساس گزارش رویترز، اروپا اهمیت خود را برای این بخش از دست می‌دهد و تنها آلمان و اسپانیا در میان ۱۰ تولیدکننده برتر خودرو در سراسر جهان قرار دارند که در سال ۲۰۰۰ شامل فرانسه، بریتانیا و ایتالیا نیز می‌شد.

کد خبر: ۲۴۳٬۷۸۶

اخبار مرتبط

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha