۲۶ شهریور ۱۴۰۲ - ۱۶:۰۸
نرخ ۱۹ هزار و ۵۰۰ تومانی گندم متناسب با تورم است
نایب رئیس کمیسیون کشاورزی مجلس:

نرخ ۱۹ هزار و ۵۰۰ تومانی گندم متناسب با تورم است

نایب رئیس کمیسیون کشاورزی مجلس، گفت: نرخ ۱۹ هزار و ۵۰۰ تعیین شده برای خرید تضمینی گندم با تورم تناسب دارد، منجر به رشد تولید می‌شود و از قیمت جهانی این محصول درحال حاضر بالاتر است.

به گزارش بازار به نقل از خانه ملت، علیرضا عباسی نایب رئیس کمیسیون کشاورزی، آب، منابع طبیعی و محیط زیست مجلس شورای اسلامی، تعیین قیمت ۱۹ هزار و ۵۰۰تومانی خرید تضمینی گندم، گفت: مصوبه ای در ابتدای مجلس یازدهم داشتیم که بر اساس آن شیوه قیمت گذاری محصولات کشاورزی اصلاح و ترکیب اعضای حاضر در شورای قیمت گذاری و زمان تعیین قیمت تغییر و تعیین شد.

نماینده مردم کرج، اشتهارد و فردیس در مجلس شورای اسلامی با اشاره به اینکه باید تورم، قیمت جهانی و هزینه تولید در تعیین قیمت خرید تضمینی گندم لحاظ شود زیرا این محصول شاخص است و قیمت سایر محصولات بر اساس آن تعیین می‌شود، ادامه داد: قیمت تعیین شده خرید تضمینی گندم باید متناسب با نرخ این محصول در بازار جهانی باشد تا از قاچاق آن به کشورهای دیگر جلوگیری گردد.

وی با تاکید بر اینکه طی چند سال اخیر موارد لازم در تعیین قیمت خرید تضمینی گندم لحاظ شد و قیمت این محصول استراتژیک به ۱۵ هزار تومان با احتساب مشوق‌ها رسید، عنوان کرد: برای تعیین قیمت خرید تضمینی گندم مباحثی وجود داشت که باید مبنای تعیین قیمت ۱۱ هزار و ۵۰۰ تومان باشد یا ۱۵ هزار تومان. کشاورزان معتقد بودند قیمت ۱۵ هزار تومانی سال گذشته مناسب نبوده اما باید این نرخ برای تعیین قیمت گندم قرار بگیرد و به آن میزان تورم سالانه و سود متعارف اضافه شود.

عباسی با اشاره به اینکه دولت معتقد بود باید عدد ۱۱ هزار و ۵۰۰ مبنایی تعیین نرخ گندم برای سال آینده قرار بگیرد و به آن میزان تورم نیز اضافه گردد، ادامه داد: نرخ ۱۹ هزار و ۵۰۰ تعیین شده برای خرید تضمینی گندم با تورم تناسب دارد، منجر به رشد تولید می‌شود و از و از قیمت جهانی این محصول درحال حاضر بالاتر است.

نایب رئیس کمیسیون کشاورزی، آب، منابع طبیعی و محیط زیست مجلس شورای اسلامی با بیان اینکه مصوبه مجلس و اجرای آن توسط دولت اتفاق خوبی برای کشاورزان و تولیدکنندگان بود، گفت: قیمت تعیین شده گندم متناسب است و دولت و مجلس باید اهتمام داشته باشند که بودجه مورد نیاز خرید گندم با این نرخ تامین شود تا مطالبات کشاورزان به موقع و در کوتاه ترین زمان پرداخت شود.

کد خبر: ۲۴۳٬۷۷۵

اخبار مرتبط

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha