۲۶ شهریور ۱۴۰۲ - ۱۳:۰۷
ضرورت طراحی کشتی با قابلیت آبخور کم و حمل بار بیشتر در دریای خزر
معاون امور بندری و اقتصادی سازمان بنادر مطرح کرد

ضرورت طراحی کشتی با قابلیت آبخور کم و حمل بار بیشتر در دریای خزر

عضو هیات عامل و معاون امور بندری و اقتصادی سازمان بنادر گفت: ساخت مجتمع کشتی سازی در بندرانزلی رویکرد راهبردی دارد و موجب ظرفیت سازی، اشتغال‌زایی و ارزش افزوده برای کشور خواهد شد.

به گزارش بازار، جلیل اسلامی عضو هیات عامل و معاون امور بندری و اقتصادی سازمان بنادر و دریانوردی در نشست بررسی موضوعات حوزه بندری بنادر استان گیلان با بیان اینکه سرمایه‌گذاری و توسعه آن از سیاست ذاتی سازمان بنادر است، توضیح داد: سازمان بنادر و دریانوردی در سال‌های اخیر در توسعه زیرساخت‌ها با شرکت‌های سرمایه‌گذاری همراه بوده است و رویکرد مناسبی نیز در تامین و بروز رسانی تجهیزات بندری، پسکرانه، لجستیک و نرم‌افزار داشته است.

عضو هیات عامل سازمان بنادر و دریانوردی افزود: در همین راستا از ظرفیت‌های بخش خصوصی استفاده شده و امروز شاهد نتایج مثبت آن هستیم.

معاون امور بندری و اقتصادی سازمان بنادر و دریانوردی با اشاره به وضعیت قراردادهای سرمایه گذاری بنادر کشور، تصریح کرد: ظرفیتی با عنوان بازبینی، باز طراحی و بررسی قراردادها در اداره کل امور اقتصادی و مناطق سازمان ایجاد شده تا با تشخیص مدیران کل قراردادهایی که نیاز به بازنگری داشته به سازمان ارائه و توسط هیات عامل تصمیم گیری شود.

اسلامی با اشاره به اهمیت پروژه‌های سرمایه‌گذاری با توجه به فرآیند و سیاست‌های سازمان بنادر، خاطرنشان کرد: در این گونه پروژه‌ها باید به بهره‌وری دقت شود تا در زنجیره تامین موجب سرعت بخشیدن در امور شده و بر کاهش قیمت تمام شده تاثیرگذار باشد.

وی پایداری عملیات در بنادر را شاخص مطلوبیت دانست و گفت: بندرانزلی از نظر عملیاتی و ترافیکی به پایداری نسبی رسیده و مطلوبیت و تنوع کالا به وضوح در بندر قابل رویت است اما باید کار و تلاش بیشتری انجام شود.

عضو هیات عامل سازمان بنادر و دریانوردی در مورد ساخت مجموعه کشتی‌سازی گفت: کشتی‌سازی در بندرانزلی رویکرد راهبردی دارد و موجب ظرفیت سازی، اشتغال زایی و ارزش افزوده برای کشور خواهد شد.

معاون امور بندری و اقتصادی سازمان بنادر ادامه داد: طراحی و ساخت کشتی‌های جدید باید با شرایط دریاب خزر و متفاوت از کشتی های جنوب در نظر گرفته شوند و قابلیت آبخور کم و توانایی حمل بار بیشتر، در طراحی و ساخت لحاظ شود.

به گزارش سازمان بنادر و دریانوردی، وی با تقدیر از اقدامات اداره کل بنادر و دریانوردی استان گیلان در راستای رشد عملکرد بندر پرسابقه انزلی، توضیح داد: در مسئولیت‌های اجتماعی نیز عملکرد خوبی را توسط اداره کل بنادر و دریانوردی استان گیلان شاهد هستیم و فعالیت هایی که با این هدف انجام شده به طور کامل منطبق بر فعالیت‌های دریایی، گردشگری دریایی و تعریف سازمان بنادر و دریانوردی از مسئولیت‌های اجتماعی بوده است.

کد خبر: ۲۴۳٬۷۶۳

اخبار مرتبط

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha