۱ مهر ۱۴۰۲ - ۰۹:۴۵
نوسانات ارزی مهمترین مشکل سازندگان تجهیزات زرگری است
در گفتگو با بازار مطرح شد؛

نوسانات ارزی مهمترین مشکل سازندگان تجهیزات زرگری است

تهران - نوسانات ارزی مهمترین مشکل سازندگان تجهیزات زرگری است چرا که بالا و پائین شدن نرخ اقلام مورد نیاز وارداتی این صنعت، دشواری های بسیاری را پدید آورده است.

مرجان شرف- بازار؛ طلاسازی و تجهیزات آن یکی از مشاغلی است که بسیار به تغییرات نرخ ارز و طلا بستگی دارد از این رو دشواری های پیش روی این شغل هم بسیار هستند با شاهرخ درویش تولید کننده تجهیزات زرگری و لوازم جانبی گفتگو کردیم.

* درباره کارتان بگویید

ساخت تجهیزات طلاسازی تنها مختص به زرگری نیست و در صنایع دندانپزشکی نیز استفاده می ‌شود. طرز کار با دستگاه ها و تجهیزات زرگری نیز هنر خاصی می طلبد که طلاسازهای توانمند کشورمان به خوبی این کار را انجام می دهند.

* مواد اولیه را از کجا تامین می‌کنید؟

برخی اقلام وارداتی هستند و برخی از بازار آزاد و از داخل ایران تامین می شود.

* چه چالش ‌هایی در تولید دارید؟

نوسان ارز بسیار اذیت کننده است به خاطر تغییر قیمت دلار نمی ‌توانیم نرخ مشخصی را روی اجناس قرار دهیم عمده ‌ترین مشکل ما این موضوع است در حالی که باید قیمت ثابت شود با این وضعیت نمی شود قیمت تمام شده را ثابت نگه داشت بسیاری از همکاران ما فروش دلاری دارند به عنوان مثال قیمت دستگاه صد میلیونی را به دلار تبدیل کرده و می فروشد دیگر با تغییرات جزئی قیمت دلار، سرمایه او آسیب نمی بیند فروش دلاری بسیار شایع شده است.

* تاثیر نوسانات قیمت فلزات جهانی در کار شما چقدر است؟

تاثیر دارد زیرا ما استیل و آهن مصرف می‌ کنیم با بالا رفتن قیمت جهانی به طبع داخل هم افزایش قیمت پیدا می ‌کند.

* نظرات شما راجع به این جمله که اگر قیمت ارز بالا برود منجر به افزایش صادرات خواهد شد مانند اتفاقی که در ترکیه افتاد چیست؟

به نفع تولید کننده می‌ شود زیرا واردات آن جنس گران ‌تر می‌ شود و تولید رونق پیدا می ‌کند

* تحریم‌ ها چه اثری بر کار شما گذاشته‌ اند؟

برای تهیه جنس ‌ها دچار مشکل شده ‌ایم برای حل این مشکل هم هیچ کاری به جز صبر کردن از ما و از دست ما بر نمی ‌آید یا اینکه اگر بتوانیم با سفارش قبلی مقدار بیشتری را سفارش دهیم که جنس را بتوانیم در انبار نگهداری کنیم.

* چقدر واحد تحقیق و توسعه در کارخانه شما فعال است ؟

سعی می‌ کنیم به روز کار کنیم یعنی تمام تغییراتی که شرکت‌ های خارجی روی دستگاه‌ ها اعمال می‌ کنند ما هم سریع همان کار را بر دستگاه ‌ها انجام می ‌دهیم، تا تکنولوژی به روز داشته باشیم و تحویل مشتریان بدهیم دستگاه‌ های ایرانی اگر بهتر از ایتالیایی نباشند بدتر هم نیستند.

کد خبر: ۲۴۳٬۷۳۸

اخبار مرتبط

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha