۲۶ شهریور ۱۴۰۲ - ۰۰:۴۰
ثبات بازار ارز موجب رونق کسب‌وکارها شده است
مشاور سازمان صنفی رایانه‌ای کشور:

ثبات بازار ارز موجب رونق کسب‌وکارها شده است

رمدانی، مشاور سازمان صنفی رایانه‌ای کشور گفت: ثبات بازار ارز بر رونق کسب‌وکارها تاثیرگذار است.

به گزارش بازار به نقل از ایبنا، عباس رمدانی، مشاور سازمان صنفی رایانه‌ای کشور، با بیان اینکه از ابتدای سال جاری شاهد ثبات در بازار ارز هستیم، اظهار کرد: ثبات بازار ارز در بازار و کسب وکارهای مختلف تاثیر مستقیم دارد؛ به طوری که قیمت کالاها و قیمت تولید کننده و همچنین قیمت عرضه کالا به تعادل رسیده است.

وی تصریح کرد: بسیاری از کالاها با قیمت دلار رابطه مستقیم دارند که با نوسانات نرخ ارز، قیمت این کالاها نیز افزایش می‌یابد، این در حالی است که با تثبیت قیمت ها در بازار، قیمت این اجناس نیز بدون تغییر مانده است.

رئیس اتحادیه فناوری اطلاعات ساری با تاکید براینکه ثبات بازازر ارز تاثیر روانی خود را بر مردم گذاشته به طوری که کاهش انتظارات تورمی میان بین مردم را شاهد هستیم، افزود: ثبات بازار ارز موجب شده تا قیمت مسکن و خودرو نیز روند کاهشی را تجربه کنند و خبری از دلالی در این بازارها نباشد.

رمدانی با بیان اینکه ثبات بازار ارز به کسب و کارها رونق بخشیده است، اظهار کرد: برای اینکه ثبات بازار ارز تداوم یابد، باید زیر ساخت‌های آن فراهم شود تا اشتغال در کشور افزایش و توسعه کسب و کارها هم تداوم یابد.

مشاور سازمان صنفی رایانه‌ای کشور با اشاره به کسب و کارهای اینترنتی و میزان اشتغالزایی در این حوزه، گفت: ثبات بازار ارز بر رونق کسب و کارهای اینترنتی هم تاثیر گذار است، به عنوان نمونه در نرخ گذاری نرم افزارها یکی از مباحث مهم، بحث قیمت ارز است و با توجه به اینکه در گذشته قیمت ارز روند صعودی داشته است، تولید کنندگان نرم افزار درخواست افزایش ۴۵ درصدی قیمت نرم افزارها را داشتند، اما ثبات بازار ارز تاثیر روانی خود را گذاشت و قیمت نرم افزارها نیز به ثبات رسیده است.

کد خبر: ۲۴۳٬۶۸۸

اخبار مرتبط

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha