۲۵ شهریور ۱۴۰۲ - ۱۷:۱۷
برگزاری نشست شورای حکام بانک‌های مرکزی و مؤسسات پولی عربی

برگزاری نشست شورای حکام بانک‌های مرکزی و مؤسسات پولی عربی

بانک‌های مرکزی عربی در حال بررسی راه‌های مقابله با تورم هستند.

به گزارش بازار، یکشنبه هفته آینده، چهل و هفتمین نشست عادی شورای حکام بانک‌های مرکزی و مؤسسات پولی عربی، تأثیرگذاری سیاست‌های پولی در مقابله با تورم ناشی از عدم تعادل عرضه را بررسی می‌کند.

در این نشست عوامل اصلی افزایش تورم، برجسته‌ترین عواملی که می‌تواند منجر به تورم در آینده شود و نقش سیاست پولی در مهار تورم، بررسی می‌شوند.

همچنین نقش سیاست مالی در کاهش تورم و شناسایی برجسته‌ترین چالش‌ها در سطح سیاست گذاری، از دیگر محورهای این نشست خواهد بود.

ایمن عبدالرحمن، نخست وزیر جمهوری دموکراتیک خلق الجزایر، این نشست را که امسال تحت حمایت رئیس جمهور عبدالمجید تبون، رئیس جمهوری دموکراتیک خلق الجزایر برگزار می‌شود، افتتاح خواهد کرد که یکشنبه آینده، در مرکز کنفرانس بین المللی - مرکز عبداللطیف راهال، در الجزیره افتتاح خواهد شد.

روسای بانک‌های مرکزی و موسسات پولی عربی در این نشست شرکت می‌کنند. همچنین اتحادیه کشورهای عربی، اتحادیه بانک‌های عربی، اتحادیه کمیسیون‌های اوراق بهادار عربی، و گروه ویژه اقدام مالی برای خاورمیانه و شمال آفریقا، به‌علاوه مدیران عرب در صندوق بین‌المللی پول و شمال آفریقا، به عنوان ناظر شرکت می‌کنند.

لازم به ذکر است که صندوق پول عرب از سال ۱۹۸۰ وظایف دبیرخانه شورا را بر عهده گرفته است.

کد خبر: ۲۴۳٬۶۸۰

اخبار مرتبط

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha