۲۶ خرداد ۱۳۹۹ - ۱۰:۱۷
۴ روستای استان سمنان به شبکه ملی اطلاعات متصل شدند
مدیرکل ارتباطات و فناوری اطلاعات سمنان:

۴ روستای استان سمنان به شبکه ملی اطلاعات متصل شدند

سمنان– حسن‌پور، مدیرکل ارتباطات و فناوری اطلاعات سمنان با تأکید بر لزوم کاهش حداکثری شکاف دیجیتالی بین شهرها و روستاها گفت: چهار روستای استان به شبکه ملی اطلاعات متصل شدند.

سید یاسر حسن‌پور در گفتگو با خبرنگار بازار، بابیان اینکه توسعه ارتباطی و کاهش حداکثری شکاف دیجیتالی بین شهرها و روستاها ازجمله سیاست‌های مهم وزارت ارتباطات در سال جاری است، اظهار داشت: بر این اساس چهار روستای استان سمنان به شبکه ملی اطلاعات متصل شدند.

وی بابیان اینکه شمار روستاهایی که در استان به این بستر دسترسی دارند به ۳۷۹ روستا رسید، افزود: این طرح با مشارکت و سرمایه‌گذاری مشترک وزارت ارتباطات و شرکت خدمات ارتباطی ایرانسل دو میلیارد و ۵۰ میلیون تومان اجرا شد.

بهبود کیفیت کسب‌وکار در مناطق روستایی
مدیرکل ارتباطات و فناوری اطلاعات سمنان گفت: هم‌اکنون امکان دسترسی چهار روستای چشمه نادی، جنت‌آباد و شور قاضی در ایوانکی و پایگاه هوایی سمنان به شبکۀ ملی اطلاعات فراهم‌شده است.

حسن‌پور با تأکید بر اینکه امکان پوشش خدمات دسترسی پهن باند نسل چهار تلفن همراه برای استفادۀ ساکنان این روستاها از جدیدترین خدمات دیجیتال وزارت ارتباطات است، یادآور شد: ایجاد زمینۀ بهبود کیفیت کسب‌وکار وزندگی در این روستاها از مهم‌ترین مزایای اجرای این طرح است.

وی در ادامه از دسترسی پرسرعت این روستاها به تمام خدمات شبکه ملی اطلاعات خبر داد و گفت: برنامه‌های آموزش الکترونیکی ازجمله شبکه شاد ویژه دانش آموزان، دولت الکترونیکی خدمات نظیر سامانه سهام عدالت، تلویزیون اینترنتی، بهداشت و سلامت الکترونیکی، خدمات بانکی و غیره بهره‌مند می‌شوند.

کد خبر: ۲۴٬۳۶۷

اخبار مرتبط

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha