۲۵ شهریور ۱۴۰۲ - ۱۱:۰۶
خرید تضمینی گندم در سمنان ۱۸ درصد رشد داشت | اتخاذ سیاست یکپارچه سازی اراضی
رئیس جهاد کشاورزی سمنان در گفتگو با بازار:

خرید تضمینی گندم در سمنان ۱۸ درصد رشد داشت | اتخاذ سیاست یکپارچه سازی اراضی

سمنان- قاسمی رئیس سازمان جهاد کشاورزی استان سمنان گفت: خرید تضمینی گندم در سال زراعی جاری نسبت به سال قبل ۱۸ درصد بیشتر شده است.

محمد رضا قاسمی در گفتگو با خبرنگار بازار، از خرید تضمینی ۷۵ هزار و ۹۵۹ تن گندم در استان سمنان خبر داد و ابراز کرد: ۳۴ هزار و ۱۰۰ تن از این میزان، سهم شهرستان میامی بود که نشان می دهد این شهرستان به تنهایی بیش از ۴۰ درصد کل گندم استان را تولید می کند.

وی با بیان اینکه خرید تضمینی گندم در سال جاری نسبت به سال قبل بیشتر شده است، تاکید کرد: سال گذشته ۶۴ هزار تن گندم از مزارع استان به صورت تضمینی خریداری شده بود.

رئیس سازمان جهاد کشاورزی استان سمنان با بیان اینکه امسال استقبال کشاورزان نیز از خرید تضمینی بهتر بود در نتیجه ۱۰ هزار و ۸۰۰ تن گندم، بیش از سال قبل خریداری شد، گفت: امسال همچنین شاهد ارتقای رشد کیفی و کمی گندم تولیدی استان علیرغم تمام مشکلات کم آبی بودیم.

قاسمی با بیان اینکه خرید تضمینی گندم در سال زراعی جاری نسبت به سال قبل ۱۸ درصد رشد داشته است، بیان داشت: حمایت های صورت گرفته از گندم کاران در این رشد بی تاثیر نبوده است.

کمک به فرایند یکپارچه سازی اراضی کشاورزی در زمره سیاست های جهاد کشاورزی استان سمنان است

وی افزود: تأمین و توزیع به موقع کودهای شیمیایی و بذور رسمی ارقام مقاوم و همچنین مشاوره و اعطای تسهیلات ارزان قیمت در زمره اقدامات حمایتی است که از سوی جهاد کشاورزی استان سمنان ارائه می شود.

رئیس جهاد کشاورزی استان سمنان همچنین در پاسخ به سوالی درباره سیستم های آبیاری و هزینه های کشاورزی نوین، تاکید کرد: جلوگیری از خرد شدن اراضی کشاورزی یکی از سیاست هایی است که از سوی جهاد دنبال می شود.

قاسمی از کمک به فرایند تجمیع و یکپارچه‌سازی اراضی کشاورزی به عنوان یکی از اولویت های جهاد کشاورزی استان سمنان یاد کرد و گفت: خرده مالکی مانع بزرگ اجرای سیستم های آبیاری و کشاورزی نوین است.

وی از برگزاری مستمر کارگروه تجمیع و یکپارچه‌سازی اراضی کشاورزی در استان سمنان و شهرستان ها خبر داد و گفت: تهمیداتی برای رغبت بیشتر کشاورزان به یکپارچه سازی اراضی اتخاذ شده اما باید به دنبال ابزارهای بازدارنده هم بود.

کد خبر: ۲۴۳٬۶۶۸

اخبار مرتبط

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha