۲۵ شهریور ۱۴۰۲ - ۰۹:۴۰
چانگان کوپه در راه ایران

چانگان کوپه در راه ایران

چانگان CS۸۵ در چین با دو پیشرانه است ولی در روسیه با پیشرانه ۲ لیتری توربوشارژ عرضه خواهد شد، که ۲۲۴ اسب‌بخار قدرت و ۳۶۰ نیوتن‌متر گشتاور را از طریق گیربکس ۸ سرعته به محور جلو انتقال می‌دهد.

به گزارش بازار، خودروی چانگان را حتما می‌شناسید، خودرویی چینی که با قیمت مناسب به بازارهای ایران راه یافت حالا با طراحی جدید قصد رقابت با خودروهای اروپایی را دارد. می‌توانید در این خبر چانگان کوپه را ببینید و باور کنید که این خودرو، چینی است. کمپانی چانگان؛ در دنیا به تولید محصولات مقرون به صرفه شهرت دارد. یکی از مقرون‌به‌صرفه‌ترین خودروهای شاسی‌بلند، چانگان CS۸۵ است. خودرو ساز مطرح و پرفروش چینی چانگان اتومبیل رسماً مدل چانگان CS۸۵ کوپه ۲۰۲۳ را عرضه کرد. این خودروی جدید در ۶ نسخه مختلف و با قیمتی بین ۱۷.۰۰۰ تا ۲۳.۵۰۰ دلار به فروش می‌رسد. ظاهر و فضای داخلی محصول جدید چانگان تغییر چندانی نسبت به قبل نداشته و مشخصات فنی آن اندکی بهبود یافته است.

سه تیپ نخست چانگان CS۸۵ کوپه با موتور ۱.۵ لیتری توربوشارژر و گیربکس ۷ سرعته دوکلاچه خیس یا WDCT به دست مشتریان خواهد رسید. حداکثر راندمان این موتور ۱۸۸ اسب‌بخار قدرت و ۳۰۰ نیوتن‌متر گشتاور است. قیمت چانگان CS۸۵ کوپه بین ۱۱۹.۹ تا ۱۳۷.۹ هزار یوان (۵۴۷ تا ۶۳۰ میلیون تومان) تعیین شده است.

سه تیپ بالاتر چانگان CS۸۵ کوپه به موتور دولیتری توربوشارژر مجهز هستند که ۲۳۳ اسب بخار قدرت و ۳۶۰ نیوتن متر گشتاور تولید می‌کند. این موتور به همراه گیربکس هشت سرعته آیسین عرضه خواهد شد. قیمت این سه تیپ نیز در محدوده ۱۴۷.۹ تا ۱۶۴.۹ هزار یوان قرار خواهد داشت.

ابعاد چانگان CS۸۵ کوپه به ترتیب عبارتند از: ۴۷۲۸ * ۱۶۶۵ * ۱۸۴۵ میلی‌متر. فاصله بین دو محور این کراس‌اوور کوپه نیز ۲۷۰۵ میلی‌متر اعلام شده است. تمامی تیپ‌های این خودرو تنها با سیستم انتقال قدرت دیفرانسیل جلو عرضه می‌شوند. سه تیپ اولیه با رینگ‌های ۱۸ اینچی و سه تیپ بالاتر به رینگ‌های ۱۹ اینچی مجهز هستند. ظرفیت مخزن سوخت این خودرو نیز ۵۸ لیتر است.

مهم‌ترین تغییر، پیشرانه ۱.۵ لیتری توربوشارژ پایه است که با نسخه قبلی فرق دارد. خروجی پیشرانه از ۱۷۸ اسب‌بخار قدرت و ۲۶۵ نیوتن‌متر گشتاور به ۱۸۸ اسب‌بخار و ۳۰۰ نیوتن‌متر رسیده است. گیربکس ۷ سرعته دوکلاچه، همانند نسخه قبلی است. تیپ‌های بالاتر، از یک پیشرانه دو لیتری توربوشارژ نیرو می‌گیرند که ۲۳۳ اسب‌بخار قدرت و ۳۶۰ نیوتن‌متر گشتاور تولید می‌کند.

چانگان CS۸۵ در وطن خود با دو پیشرانه قابل انتخاب است ولی این خودرو در روسیه تنها با پیشرانه ۲ لیتری توربوشارژ عرضه خواهد شد، که ۲۲۴ اسب‌بخار قدرت و ۳۶۰ نیوتن‌متر گشتاور را از طریق گیربکس ۸ سرعته آیسین به محور جلو انتقال می‌دهد. براساس اعلام چانگان، پیشرانه مذکور با بنزین اکتان ۹۲ سازگاری دارد. حداکثر سرعت چانگان CS۸۵ هم ۲۱۰ کیلومتر برساعت اعلام شده است.

سیستم تعلیق چانگان CS۸۵ در محور جلو از نوع مک‌فرسون و در محور عقب به صورت چند اتصالی طراحی شده است. کف این خودرو از سطح زمین ۱۸۵ میلیمتر فاصله دارد.

چانگان CS۸۵ در روسیه با قیمت ۳.۳ میلیون روبل یا ۴۵.۲۰۰ دلار به فروش می‌رسد، که نسبت به قیمت ۳.۴۵ میلیون روبل یا ۴۷.۲۰۰ دلار که برای تریم پایه از جیلی Tughella تعیین شده، کمی ارزان‌تر به نظر می‌رسد. البته قیمت هر دو خودرو نسبت به بازار چین بسیار گران‌تر است. در بازار چین نسخه پایه ۱۷.۱ هزار دلار قیمت دارد و نسخه دو لیتری، با قیمت ۲۳.۵ هزار دلار فروخته می‌شود.

کد خبر: ۲۴۳٬۶۳۱

اخبار مرتبط

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha