۲۵ شهریور ۱۴۰۲ - ۰۵:۱۱
میانگین فروش ماهانه قائد بصیر ۳۱۳ میلیارد تومان
در ۵ ماهه امسال محقق شد؛

میانگین فروش ماهانه قائد بصیر ۳۱۳ میلیارد تومان

مجموع فروش شرکت قائد بصیر در سال مالی ۱۴۰۲ مبلغ ۱,۵۶۶ میلیارد تومان و میانگین فروش ماهانه ۳۱۳ میلیارد تومان ثبت کرده است.

بازار؛ گروه بورس: گزارش ماهانه شرکت پتروشیمی قائد بصیر با نماد شبصیر نشان می دهد که در مرداد امسال موفق به فروش ۲۹۷ میلیارد تومان محصول شده که نسبت به ماه گذشته کاهش ۷ درصدی داشته است.

میانگین فروش ماهانه شرکت تا پایان مرداد ماه مبلغ ۳۱۳ میلیارد تومان بوده که فروش این ماه نسبت به میانگین فروش ماهانه ۵ درصد کمتر بوده است.
مجموع فروش شرکت در سال مالی امسال مبلغ ۱,۵۶۶ میلیارد تومان بوده است.
همچنین گزارش ماهانه شبصیر از نظر مقداری نشان میدهد که در مرداد امسال موفق به فروش ۳,۵۰۳ تن محصول شده که نسبت به ماه گذشته کاهش ۵ درصدی داشته است.
شرکت در آخرین برآورد خود، پیش بینی فروش ۳۵۹۱ میلیارد تومانی با حاشیه سود ناخالص ۲۴ درصدی برای سال مالی امسال را داشته که توانسته تا پایان مرداد ۱۴۰۲ حدود ۴۴ درصد بودجه خود را از لحاظ مبلغ فروش، پوشش دهد.
این شرکت طی پنج ماهه امسال ۱۵۶۶ میلیارد تومان فروش داشته که در مقایسه با مدت مشابه سال گذشته ۲۸ درصد رشد داشت.
فروش شبصیر در مرداد ماه ۲۹۷ میلیارد تومان بوده که نسبت به مرداد سال گذشته ۱۴ درصد رشد داشته است.
متوسط نرخ فروش ماهانه هر کیلو گرانول ABS در سال گذشته ۷۶ تومان بوده درحالی که متوسط مردادماه ۸۵ تومان بود و نسبت به متوسط نرخ فروش سه ماه اخیر منفی ۷ درصد افت داشته است.

در شهریور ماه دولت نرخ خوراک پتروشیمی ها را مورد بازنگری قرار دهد و قرار شده به صورت شناور و بر مبنای نرخ خوراک صادراتی در بازار داخلی محاسبه شود به همین دلیل پیش بینی می شود که درآمد حاصل از فروش شرکت ها متغیر باشد.

از طرف دیگر پیش بینی می شود در زمستان بار دیگر با افزایش قیمت محصولات پتروشیمی مواجه شویم به همین دلیل روند درآمدی شبصیر هم تا پایان سال صعودی خواهد شد.

کد خبر: ۲۴۳٬۵۱۹

اخبار مرتبط

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha