۲۶ خرداد ۱۳۹۹ - ۰۹:۰۷
پایین بودن بهره وری اقتصاد یکی از چالش های مهم آذربایجان شرقی
رئیس سازمان مدیریت و برنامه ریزی آذربایجان شرقی مطرح کرد؛

پایین بودن بهره وری اقتصاد یکی از چالش های مهم آذربایجان شرقی

تبریز- رئیس سازمان مدیریت و برنامه ریزی آذربایجان شرقی گفت: پایین بودن بهره وری اقتصادی یکی از چالش های مهم استان است که با جایگاه مورد انتظار استان در اقتصاد ملی همخوانی ندارد.

به گزارش خبرگزاری بازار، داود بهبودی دیشب در جلسه شورای راهبری توسعه مدیریت استان در تبریز اظهار کرد: در آخرین جلسه این شورا که سال قبل برگزار شد بخشی از تجربیات موفق دستگاه ها در عرصه میز خدمت فیزیکی و الکترونیکی و نیز اصلاح فرآیندها ی اداری گزارش شد.

وی افزود: توصیه شده بود از فرصت هایی مثل شورای اداری برای انتقال این تجارب موفق استفاده شود که شیوع عارضه کرونا مانع از این فرصت شد؛ با این حال  مدیران موفق استان به هر صورت ممکن به انتقال تجارب مثبت خویش می پردازند تا شاخص بهره وری را در نظام اداری ارتقا دهند.

وی افزود: البته موضوع بهره وری در دو شاخه قابل بحث است؛ شاخه اول مربوط به نظام اداری است که از طریق اصلاح روش ها و فرآیندها و مدیریت سرمایه انسانی حاصل می شود و شاخه بعدی در حوزه اقتصادی و مربوط به فناوری، زیرساخت ها و نوآوری است.

بهبودی در عین حال خاطرنشان کرد: یکی از کمیته های زیرمجموعه کارگروه توسعه مدیریت، کمیته بهره وری است که در این ارتباط دستگاه های اقتصادی استان مثل صمت و جهاد کشاورزی و بخش خصوصی نقش بیشتری دارند.

رئیس سازمان مدیریت و برنامه ریزی آذربایجان شرقی متذکر شد: پایین بودن بهره وری اقتصادی یکی از چالش های مهم استان است که با جایگاه مورد انتظار استان در اقتصاد ملی همخوانی ندارد.

بهبودی در بخش دیگری از صحبت های خود با اشاره به گزارش مدیرکل بهزیستی استان در ارتباط با حقوق شهروندی در نظام اداری، یادآور شد: نزدیک به یک میلیون و ۱۵۰ هزار خانوار در استان آذربایجان شرقی وجود دارد که سهم جمعیتی ۵ درصدی کشور را به خود اختصاص داده اند ولی در اغلب موارد سهم ما از خدمات ارائه شده توسط سازمان بهزیستی بیش از سهم ۵ درصدی جمعیت و بین ۱۰ تا ۱۳ درصد است.

وی اذعان داشت: این امر نشان می دهد سازمان بهزیستی در استان با افزایش دامنه خدمات خود توانسته است اقشار بیشتری را نسبت به سهم جمعیتی تحت پوشش قرار دهد.

لازم به ذکر است در این جلسه فرگل صحاف، مدیر کل بهزیستی استان به ارائه گزارشی در خصوص حقوق شهروندی در نظام اداری، الزامات آن و اقدامات انجام گرفته در این خصوص پرداخت.

نمایندگان شرکت آب منطقه ای و برق منطقه ای به ترتیب به موضوعات "مدیریت منابع انسانی و اصلاح فرآیندها در افزایش کارآیی و بهره وری" و "بهره وری در صنعت آب و برق استان" پرداختند.

حیدر فتح زاده، معاون توسعه و برنامه ریزی سازمان مدیریت و برنامه ریزی استان نیز درخصوص اقدامات دستگاه‌های اجرایی استان برای استقرار میز خدمت، واگذاری خدمات به دفاتر پیشخوان، اصلاح فرایندها و برگزاری دوره‌های آموزش مدیریت گزارش داد.

کد خبر: ۲۴٬۳۴۸

اخبار مرتبط

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha