۲۶ خرداد ۱۳۹۹ - ۰۹:۰۹
۷۰ درصد تولیدات صنعت طیور خراسان جنوبی مازاد بر نیاز است
رئیس کمیسیون کشاورزی اتاق بازرگانی بیرجند:

۷۰ درصد تولیدات صنعت طیور خراسان جنوبی مازاد بر نیاز است

بیرجند- رئیس کمیسیون کشاورزی، آب و منابع طبیعی اتاق بازرگانی بیرجند با بیان اینکه ۷۰درصد تولیدات صنعت طیور خراسان جنوبی مازاد بر نیاز استان است، گفت: اجازه صادرات تولیدات مازاد بر نیاز استان به افغانستان و عراق صادر شود.

به گزارش خبرنگار بازار، سید حسین خیریه یکشنبه شب در نشست مجازی با موضوع تأثیر ویروس کرونا بر صنعت دام و طیور خراسان‌جنوبی که از طریق  اینستاگرام برگزار شد، اظهار کرد:  مجوز صادرات، مازاد تولیدات مرغ استان به استان های دیگر و همچنین کشورهای افغانستان و عراق صادر شود.

 رئیس کمیسیون کشاورزی، آب و منابع طبیعی اتاق بازرگانی بیرجند با بیان اینکخ به درخواست ستاد تنظیم بازار و وزارت صمت تولید مرغ در سال گذشته افزایش داشته است، گفت: اما به واسط یوع کرونا تقاضا در بازار کاهش یافت و موجب زیان دهی صنعت طیور شد.

 وی با بیان اینکه در این شرایط  گوشت مرغ را زیر قیمت تمام شده عرضه کردیم، افزود: مرغداران استان مجبور شدند هر کیلو گوشت را سه هزار تومان زیر قیمت تمام شده در بازار به فروش برسانند.

رئیس کمیسیون کشاورزی، آب، منابع طبیعی اتاق بازرگانی بیرجند با اشاره به تصمیم اتخاذ شده برای حذف ۲۰میلیون تخم مرغ نطفه دار  از سوی صنعت طیور استان عنوان کرد: افزایش کرایه حمل و نقل و افزایش هزینه تولید بابت استفاده از اقلام بهداشتی به واسطه پیشگیری از شیوع کرونا در محیط کارو افزایش دستمزد کارگران مشکلات را دو چندان کرده است.

خیریه با اشاره به بررسی های انجام شده در خصوص میزان ضرر و زیان صنعت طیور گفت: در ماه هزار و ۲۰۰ میلیارد تومان ضرر به این صنعت وارد شده است.

 وی گفت: علی رغم ضررهای میلیاردی به این صنعت اما در ابتدای امر این صنعت جزو مشاغل آسیب دیده از کرونا قرار نگرفت که خوشبختانه این تصمیم تغییر یافت.

خیریه به تسهیل روند صادرات تولیدات این صنعت به افغانستان اشاره کرد و افزود: در گذشته در زمینه صادرات با محدودیت‌هایی رو به رو بودیم که خوشبختانه مرتفع شده است.

وی با اشاره به مشکل تأمین نهاده‌ها در صنعت دام و طیور بیان داشت: همچنین عدم ترخیص نهاده ها از بنادر مشکلاتی را برای این صنعت ایجاد کرده بود.

کد خبر: ۲۴٬۳۴۴

اخبار مرتبط

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha