۲۳ شهریور ۱۴۰۲ - ۱۷:۳۲
تصمیمات ارزی نباید محدودکننده صادرات باشد
رئیس اتاق کرمانشاه هشدار داد

تصمیمات ارزی نباید محدودکننده صادرات باشد

کدیور، رئیس اتاق بازرگانی، صنایع، معادن و کشاورزی کرمانشاه درباره آثار تصمیمات ارزی که به محدودیت صادرات می‌انجامد هشدار داد.

به گزارش بازار به نقل از اتاق ایران، حیدر کدیور رئیس اتاق بازرگانی، صنایع، معادن و کشاورزی کرمانشاه با اشاره به دستورالعمل و ضرب الاجل سازمان توسعه تجارت ایران برای صادرکنندگان در انجام تعهدات ارزی، خواهان تدبیر در تصمیم گیری برای انجام تعهدات ارزی شد و گفت: این تصمیمات نباید مانع رشد صادرات و یا باعث رکود آن شود.

کدیور با بیان اینکه امروز صادرات موتور محرکه تولید، فروش و اشتغال کشور است، افزود: هر اقدام محدود کننده‌ای می‌تواند آثار منفی خود را در فرایند تولید داشته باشد.

عضو هیات نمایندگان اتاق ایران تاکید کرد: هرگونه ضرب الاجل و تصمیماتی که منجر به تعلیق کارت‌های بازرگانی تجار شود باید متناسب با واقعیت‌های عینی گردش مالی تحت تاثیر تحریم‌های سخت بین‌المللی باشد.

‌رئیس اتاق کرمانشاه با تاکید بر لزوم اهتمام تجار در انجام تعهدات ارزی، از خانواده بزرگ بازرگانان خواست ترتیبی اتخاذ کنند که پروسه بازگشت ارز کوتاه‌تر و سریعتر انجام شود.

‌کدیور از هیئت رئیسه اتاق ایران نیز خواست با جدیت و تبیین موضوع با سازمان توسعه تجارت، مانع از اتخاذ هرگونه تصمیم محدود کننده که آثار آن منجر به کاهش صادرات می‌شود، شوند.

وی ابراز امیدواری کرد با هماهنگی دولت و بخش خصوصی شاهد تصمیمات دقیق متناسب با محدودیت‌ها و معذوریت‌های عرصه مالی و تحریم‌ها باشیم.

‌وی از تصمیم‌گیران درخواست کرد: هرگونه تصمیم‌گیری محدودکننده با رعایت اصول رونق صادرات، الزامات تجارت بین‌المللی و نیز بازگشت ارز حاصل از صادرات باشد که هر سه مورد هم راستا و متناسب با یکدیگر هستند اما نیازمند تدبیر در مدیریت و زمانبندی متناسب است.

کد خبر: ۲۴۳٬۴۳۱

اخبار مرتبط

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha