۲۳ شهریور ۱۴۰۲ - ۰۹:۳۳
کام ۳.۶ میلیون نفر در جنوب ایران از آب دریا شیرین می‌شود

کام ۳.۶ میلیون نفر در جنوب ایران از آب دریا شیرین می‌شود

با تکمیل طرح‌های شیرین‌سازی آب دریا در نوار ساحلی جنوب، ظرفیت شیرین‌سازی آب دریا با رشد ۱.۵ برابری به ۷۵۲ هزار مترمکعب در شبانه‌روز ارتقا پیدا می‌کند.

به گزارش بازار، نوار ساحلی جنوب کشور شامل سه استان بوشهر، سیستان و بلوچستان و هرمزگان با جمعیت ۵.۷ میلیون نفر هم‌اکنون ۸۰ واحد شیرین‌سازی آب دریا را در خود جای داده‌اند که این تجهیزات روزانه ۵۰۲ هزار مترمکعب آب شیرین‌سازی و ۲.۳ میلیون نفر از جمعیت این استان‌ها را سیراب می‌کند. به عبارت دیگر، هم اکنون ۴۰ درصد از مردم ساکن نواحی ساحل جنوب کشور آب شرب خود را از محل شیرین‌سازی آب دریا تامین می‌کند.

بر اساس گزارش شرکت آب و فاضلاب کشور، هم‌اکنون ۲۱ طرح شیرین‌سازی آب دریا در دستورکار قرار گرفته که تا سال ۱۴۰۳ به مدار فعالیت می‌آید و ظرفیت شیرین‌سازی آب دریا در نوار ساحلی کشور با رشد ۲۵۰ مترمکعب در شبانه‌روز به ۷۵۲ هزار مترمکعب در شبانه‌روز می‌رسد.

در این راستا صابر علیدادی، مدیرکل دفتر تجهیز منابع مالی و توسعه مشارکت آبفای کشور، با اشاره به برنامه‌ریزی برای توسعه شیرین‌سازی آب دریا در نوار جنوبی کشور به خبرنگار فارس گفت: تا انتهای سال ۱۴۰۳ جمعیت تحت پوشش آب دریا برای تامین آب شرب با رشد ۵۶ درصدی به ۳.۶ میلیون نفر می‌رسد و ۶۳ درصد جمعیت نوار ساحلی کشور را دربرمی‌گیرد.

گفتنی است؛ شیرین‌سازی آب دریا یکی از منابع مهم تامین نیاز آب شرب نوار ساحلی کشور است که می‌تواند سایر منابع آبی در این منطقه را یاری کند. بر این اساس شیرین‌سازی روزانه ۷۵۲ هزار مترمکعب آب در سال زمینه شیرین‌سازی ۲۷۴ میلیون مترمکعب آب را فراهم می‌کند که معادل ۱.۳ برابر ظرفیت سد کرج است.

کد خبر: ۲۴۳٬۴۲۴

اخبار مرتبط

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha