۲۶ خرداد ۱۳۹۹ - ۰۸:۲۳
تکمیل پروژه‌های نیمه تمام کشور نیازمند ۸۰۰ هزار میلیارد تومان اعتبار است
معاون اقتصادی وزیر کشور:

تکمیل پروژه‌های نیمه تمام کشور نیازمند ۸۰۰ هزار میلیارد تومان اعتبار است

قزوین- معاون اقتصادی و توسعه منطقه‌ای وزیر کشور گفت: در حال حاضر بیش از ۸۷ هزار پروژه نیمه تمام در کشور وجود دارد که تکمیل آن‌ها ۸۰۰ هزار میلیارد تومان اعتبار نیاز دارد.

به گزارش خبرنگار بازار، بابک دین‌پرست شامگاه یکشنبه در جلسه مشترک اقتصادی قزوین که با حضور مدیران استانی و کشوری در محل استانداری قزوین برگزار شد، با اشاره به مشکلات واحدهای صنعتی در کشور بیان کرد: در طی چند سال اخیر مشکلات فراوانی را نظیر تحریم پشت سر گذاشتیم که این مشکلات در ابعاد داخلی بار اقتصادی و مالی زیادی را بر کشور تحمیل کرد.

وی بیان کرد: محدود شدن اعتبارات از مهم‌ترین نتایج اتفاقات سالیان اخیر در کشور بوده است که موجب شد تعدادی از پروژه‌های از پیش تعریف شده با کمبود اعتبارات مواجه شوند و اولویت با تکمیل پروژه‌های نیمه تمام گذاشته شد.

معاون اقتصادی وزیر کشور گفت: در حالی که تاکید شد تا پروژه جدید آغاز نشود و اولویت با تکمیل پروژه‌های نیمه تمام باشد اما همچنان بیش از ۸۷ هزار پروژه به صورت نیمه تمام در کشور باقی مانده است.

دین‌پرست افزود: بر اساس برآوردها بیش  از ۸۰۰ هزار میلیارد تومان اعتبار برای تکمیل این پروژه‌ها نیاز است، در حالی که پس از تکمیل این طرح‌ها اشتغالزایی بی‌نظیری در استان قزوین ایجاد می‌شود، همچنین پیش بینی شده است که امسال نیز بیش از ۱۸ هزار شغل در سراسر کشور  ۹۵۵ هزار شغل ایجاد می‌کند.

وی خاطرنشان کرد: آمارهای حوزه اشتغال در کشور نشان ‌می‌دهد وضعیت رو به بهبود است چرا که در چند سال اخیر در بیش از ۲۵ استان کشور شاهد کاهش نرخ بیکاری بوده‌ایم.

معاون اقتصادی وزیر کشور تصریح کرد: در این مدت تنها در شش استان کشور شاهد افزایش بیکاری بوده‌ایم که به تناسب کل کشور وضعیت رو به بهبود و کاهش نرخ بیکاری بوده است.

دین‌پرست گفت: قزوین نیز در این مدت دو درصد کاهش نرخ بیکاری را تجربه کرده است و از ۱۱درصد به نرخ ۹ درصد رسیده‌ایم.

وی افزود: مسئله اشتغال روستائیان نیز به صورت یک اولویت جدی در دولت در حال پیگیری است و به این منظور بیش از ۱۹ هزار و ۵۰۰ میلیارد تومان اعتبار در نظر گرفته شده است.

معاون اقتصادی وزیر کشور گفت: سهم استان قزوین از این اعتبارات نزدیک به ۲۸۶ میلیارد تومان است.

کد خبر: ۲۴٬۳۳۲

اخبار مرتبط

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha