۲۴ شهریور ۱۴۰۲ - ۱۹:۰۸
ضرورت اصلاح قوانین مالیاتی بخش مسکن | ساخت و ساز خودمالکی حمایت شود
خرانه دار انجمن انبوه سازان گلستان مطرح کرد

ضرورت اصلاح قوانین مالیاتی بخش مسکن | ساخت و ساز خودمالکی حمایت شود

گرگان- نورانی، خزانه دار انجمن انبوه سازان گلستان گفت: مجمع نمایندگان گلستان برای بودجه سال آینده برخی از قوانین که در حوزه مالیات مسکن باعث آسیب به این حوزه شده است را اصلاح کنند.

شهاب نورانی در گفتگو با خبرنگار بازار اظهار کرد: مالیات حاصل از سود در ساخت و ساز که در راستای ماده ۷۷ مالیات های مستقیم است، آسیب هایی را در صنعت ساختمان و در دو حوزه نحوه رسیدگی به نحوه محاسبه سود پرونده موعدیان و همچنین بازه زمانی دریافت مالیات، ایجاد کرده است.

خزانه دار انجمن انبوه سازان گلستان با اشاره به اینکه در دریافت مالیات توجهی به پروژه محور بودن ساخت و سازها نشده افزود: برخی مواقع یک پروژه ساخت و ساز بیش از دو الی سه سال طول می کشد و نمی توانیم آن را به صورت یک بازه یک ساله در نظر گرفت.

وی تاکید کرد: این مسائل دغدغه هایی را برای انبوه سازان به وجود آورده و انجمن انبوه سازان و اتاق بازرگانی به این نتیجه رسیدند که برای حل این مشکلات نیازمند اصلاح برخی قوانین در حوزه مالیات مسکن هستیم.

نورانی تصریح کرد: انتظار ما از مجمع نمایندگان گلستان این است که برای بودجه سال آینده اصلاح این قوانین را در نظر داشته باشند و در بخش دیگر امیدواریم سازمان امور مالیاتی استان یک مقدار نرمش و انعطاف بیشتری نسبت به رسیدگی پرونده های ساخت و ساز داشته باشند تا بخشی از چالش هایی که این صنعت با آن مواجه است رفع شود.

خزانه دار انجمن انبوه سازان گلستان در ادامه حمایت از ساخت و سازهای خودمالک را یک ضرورت برشمرد و گفت: در راستای طرح نهت ملی مسکن که طرح هدف دولت سیزدهم است، با توجه به اینکه گلستان با کمبود زمین مواجه است یکی از راهکارهای که به طرح ملی مسکن در گلستان کمک می کند توجه بیشتر مسئولان برای مشوق های پروژه های خود مالک است.

وی با بیان اینکه دولت می تواند بسته های تشویقی و تزریق مناسب و به موقع منابع بانکی به تولید کنندگان مسکن را داشته باشد، افزود: سقف تسهیلات از ۳۵۰ میلیون تومان به ۵۵۰ میلیون تومان افزایش یافت که متاسفانه این تسهیلات تنها برای ساخت و سازهای مورد حمایت دولت پرداخت و به ساخت و سازهای خود مالک تعلق نمی گیرد و این یک ضعف برزگ در صنعت ساختمان است.

کد خبر: ۲۴۳٬۲۳۲

اخبار مرتبط

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha