۲۱ شهریور ۱۴۰۲ - ۱۸:۴۱
بهره برداری از تاسیسات آبرسانی بیش از ۲۵۰۰ روستا
معاون مرکز جهاد آبرسانی مطرح کرد

بهره برداری از تاسیسات آبرسانی بیش از ۲۵۰۰ روستا

معاون مرکز جهاد آبرسانی وزارت نیرو در بازدید از روند اجرای طرح جهاد آبرسانی در استان اصفهان بر تدبیر و تسریع در اجرای تاسیسات آب شرب در روستاها تاکید کرد.

به گزارش بازار، مهدی خان‌احمدی گفت: در حال حاضر ۱۶ هزار روستای کشور در برنامه جهاد آبرسانی قرار گرفته‌اند.

وی با بیان اینکه این طرح به ‌عنوان بزرگترین عملیات آبرسانی کشور در استان‌ها و با هدف برخورداری روستاهای محروم از آب شرب سالم و پایدار درحال اجرا است، اظهار کرد: از زمان اجرای این طرح، تأسیسات آبرسانی بیش از۲ هزار و ۵۰۰ روستا تکمیل شده و در مدار بهره برداری قرار گرفته است.

وی با اشاره به اهمیت آبرسانی به مناطق محروم و فاقد تأسیسات آب گفت: از مهمترین برنامه‌های وزارت نیرو در دولت مردمی، آبرسانی به روستاهای فاقد آب آشامیدنی یا مواجه با تنش آبی است که برای انجام این طرح، استفاده از ظرفیت‌های موجود در بسیج سازندگی و گروه‌های جهادی و خیرین آبرسان در دستور کار قرار گرفته است.

معاون مرکز جهاد آب‌رسانی وزارت نیرو اضافه کرد: با تلاش آبفا و مجموعه قرارگاه امام حسن مجتبی (علیه السلام) و پس از اتمام عملیات آبرسانی، تحول مثبتی در آبرسانی به روستاها در کشور ایجاد خواهد شد.

در ادامه این بازدید مدیر آبفای فریدونشهر با بیان اینکه ۱۰۴ روستا در این منطقه وجود دارد، گفت:در شهرستان فریدونشهر ۲۴ روستا با جمعیت ۷۲۷۱ نفر با اجرای این طرح، از آبرسانی پایدار بهره‌مند می شوند.

عباس رحیمی افزود: کل طول شبکه توزیع و خط انتقال در روستاهای محرومیت زدایی در منطقه فریدونشهر ۱۱۵ کیلومتر است که تا کنون ۴۶ کیلومتر آن حفاری و لوله گذاری شده است.

وی اعلام کرد: هم‌اکنون نیز عملیات حفاری و لوله‌گذاری درمجتمع‌های روستایی برف انبار و پیشکوه فریدونشهر حدود ۴۰ درصد پیشرفت داشته است و احداث ۸۰۰ متر مکعب مخزن و ۳ باب ایستگاه پمپاژ و حفر و تجهیز یک حلقه چاه نیزدر دستور کار قرار دارد.

بنا بر این گزارش با اجرای طرح جهادآبرسانی در ۳ شهرستان نایین، فریدونشهر و سمیرم در استان اصفهان بیش از ۲۱ هزار نفر در ۹۷ روستای استان ( ۶۵ روستای اصلی و ۳۲ روستای مسیر طرح) از آبرسانی پایدار بهره‌مند می‌شوند و این طرح با مبلغ قرارداد بالغ بر ۱۶۴۰ میلیارد ریال در حال اجرا است.

کد خبر: ۲۴۳٬۱۷۲

اخبار مرتبط

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha