۲۵ خرداد ۱۳۹۹ - ۲۱:۳۵
۳۶ هزار هکتار از اراضی کشاورزی استان همدان حد نگاری شده است
مدیر امور اراضی جهادکشاورزی استان همدان:

۳۶ هزار هکتار از اراضی کشاورزی استان همدان حد نگاری شده است

همدان - کرمی، مدیر امور اراضی جهاد کشاورزی استان همدان گفت: ۳۶ هزار هکتار از اراضی کشاورزی استان همدان حد نگاری شده و صدور اسناد به شهرستان ها ابلاغ شده است.

هوشنگ کرمی در گفتگو با خبرنگار بازار با بیان اینکه یکی از دلایل اهمیت خاک طولانی بودن پروسه تولید خاک است اظهار کرد: تولید یک گرم خاک از ۳۰۰ تا هزار سال طول می‌کشد.

کرمی با بیان اینکه از ۲۰ میلیون هکتار زمین کشور فقط حدود ۱۳ درصد زمین قابل کشت است، ادامه داد: ایران از نظر فرسایش خاک جزو اولین کشورها است و باید برای جلوگیری از فرسایش اقدامات خاصی انجام شود.

وی افزود: در حوزه آب زیاد رسیدگی شده اما به اهمیت خاک کمتر پرداخته شده درحالی که اهمیت خاک در بخش کشاورزی کمتر از آب نیست.

مدیر امور اراضی جهاد کشاورزی استان همدان با اشاره به اینکه یکی از وظایف ما حفظ کاربری و جلوگیری از تغییر کاربری است، بیان کرد: یکی از بخش‌های مهم قانون حدنگاری است که باید انجام شود.

وی با اشاره به اینکه از سال ۹۴ تا سال‌جاری ۲۷۰ هکتار از اراضی کشاورزی استان همدان اراضی رفع تداخل شده است، ادامه داد: ۳۶ هزار هکتار از اراضی کشاورزی استان همدان حد نگاری شده و صدور اسناد به شهرستان ها ابلاغ شده است.

کرمی در رابطه با واگذاری اراضی ملی افزود: حداقل ۲۴۰ هکتار زمین برای گلخانه و ۲۰۰ هکتار برای سه طرح دامداری زمین از اراضی ملی واگذار شده است.

وی با بیان اینکه سال گذشته در استان همدان یک هزار و ۲۰۰ مورد تغییر کاربری غیر مجاز شناسایی شده که تعدادی منجر به حکم قلع و قمع شده است، اضافه کرد: از تاریخ ۲۷ اسفند تا امروز چهار مرحله حکم قلع و قمع در منطقه حیدره، کیشین، جاده رباط و منطقه حاجی آباد اجرا شده است.

کد خبر: ۲۴٬۳۱۷

اخبار مرتبط

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha