۲۱ شهریور ۱۴۰۲ - ۱۸:۰۰
تاکنون شبکه بانکی ۵۷ درصد تسهیلات وام مسکن پرداخت کرده است
مدیر اعتبارات بانک مرکزی:

تاکنون شبکه بانکی ۵۷ درصد تسهیلات وام مسکن پرداخت کرده است

صحابی، مدیر اعتبارات بانک مرکزی گفت: تاکنون تعداد دو میلیون و ۴۶ هزار نفر متقاضی به بانک معرفی شدند که از این تعداد حدود یک میلیون و پانصد و دوازده هزار نفر متقاضیان واقعی بودند.

به گزارش بازار، مهدی صحابی مدیر اعتبارات بانک مرکزی گفت: قانون جهش مسکن، قانون تقاضا محور است ماده یک قانون جهش هم اشاره می‌کند این تسهیلات و ساخت واحدها، باید برای متقاضیان واجد الشرایط اتفاق بیافتد بر همین اساس عملکرد شبکه بانکی را باید بر اساس آن متقاضیان بسنجیم.

بر اساس اطلاعاتی که از سامانه وزارت راه و شهرسازی امروز اخذ کردم تاکنون تعداد دو میلیون و ۴۶ هزار نفر متقاضی به بانک معرفی شدند که از این تعداد حدود یک میلیون و پانصد و دوازده هزار نفر متقاضیان واقعی بودند.

وی افزود: از این تعداد حدود ۳۶ درصد یعنی پانصد و چهل هزار نفر اصلا به بانک مراجعه نکردند. درواقع نهصد و ۶۹ هزار نفر متقاضی بودند که برای دریافت تسهیلات به بانک مراجعه اولیه کردند. از این تعداد ۲۲۳ هزار نفر یعنی ۲۳ درصد متقاضیان واجد شرایط دریافت تسهیلات نبودند.

صحابی ادامه داد: بنابراین از تعداد دو میلیون و ۴۶ هزار نفر متقاضی که به بانک مراجعه کردند نهایت ۷۴۶ هزار نفر متقاضیانی هستند که هم مراجعه کردند و هم واجد شرایط هستند و بانک باید به آن‌ها تسهیلات پرداخت کند.

وی تصریح کرد: از تعداد ۴۲۳ هزار نفر واجد شرایط دریافت این تسهیلات بودند که حدود ۵۷ درصد یعنی ۱۱۵ هزار میلیارد تومان تسهیلات به آن‌ها پرداخت شده است. بر این اساس وقتی راجع به عملکرد شبکه بانکی صحبت میکنیم باید در مورد متقاضیانی صحبت کنیم که واجد شرایط دریافت وام هستند.

وی در پایان تصریح کرد: درخصوص وام ازدواج تاکنون شبکه بانکی ۵۷ درصد تسهیلات پرداخت کرده در واقع عملکرد قابل قبولی در خصوص وام ازدواج داشتیم.

کد خبر: ۲۴۳٬۱۵۹

اخبار مرتبط

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha