۲۱ شهریور ۱۴۰۲ - ۲۰:۳۵
سرمایه‌گذاری ۱۰۰ میلیارد دلاری عربستان سعودی در هند

سرمایه‌گذاری ۱۰۰ میلیارد دلاری عربستان سعودی در هند

ولیعهد عربستان در راس هیاتی در خصوص پروژه‌های سرمایه گذاری با طرف هندی گفت‌وگو کرد.

به گزارش بازار، عربستان سعودی با هند برای پمپاژ سرمایه گذاری به ارزش ۱۰۰ میلیارد دلار موافقت کرد که نیمی از آن به پروژه پالایشگاه نفت السعید در امتداد سواحل غربی هند اختصاص دارد.

محمد بن سلمان، ولیعهد عربستان سعودی دیروز دوشنبه در دیدار با مقامات هندی در دهلی نو درباره امکان تجارت با ارزهای محلی و تسریع مذاکرات بر سر توافقنامه تجارت آزاد بین هند و شورای همکاری خلیج فارس گفت‌وگو کرد.

امروز، عربستان سعودی و هند ۲۰ توافقنامه همکاری اقتصادی، تجاری، بانکی و فناوری بین دو کشور را به عنوان بخشی از تلاش‌های خود برای تقویت روابط مشترک امضا کردند.

محمد بن سلمان ولیعهد عربستان از روز جمعه برای شرکت در اجلاس گروه ۲۰ که روز گذشته به پایان رسید به هند سفر کرده و سفر رسمی خود را با مدت نامحدود آغاز کرد.

بر اساس آنچه که کانال الاخباریه عربستان (دولت) گزارش داد، بن سلمان امروز شاهد افتتاح مجمع سرمایه گذاری عربستان و هند بود.

وزارت سرمایه گذاری عربستان سعودی اعلام کرد که عربستان و هند بیش از ۵۰ توافقنامه را در این مجمع امضا خواهند کرد و توضیح داد که این توافقنامه‌ها شامل بخش‌های فناوری اطلاعات، ارتباطات، کارآفرینی، مواد شیمیایی، انرژی و صنایع پیشرفته است.

کد خبر: ۲۴۳٬۰۹۳

اخبار مرتبط

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha