۲۲ شهریور ۱۴۰۲ - ۰۹:۳۴
رکود نسبی در بازار طلا| چشم سرمایه گذاران به آمار اقتصادی آمریکا
تحلیل بازار طلا؛

رکود نسبی در بازار طلا| چشم سرمایه گذاران به آمار اقتصادی آمریکا

در آستانه انتشار تازه ترین گزارش ایالات متحده از وضعیت اقتصادی این کشور، قیمت طلا در بازارهای جهانی با ثبات نسبی مواجه شد.

به گزارش خبرنگار بازار؛ در آستانه انتشار تازه ترین گزارش ایالات متحده از وضعیت اقتصادی این کشور، قیمت طلا در بازارهای جهانی با ثبات نسبی مواجه شده و سرمایه گذاران منتظر انتشار این آمار برای تصمیم گیری در خصوص بازار طلا هستند.

بر اساس این گزارش، در حال حاضر هر انس طلا در بازه قیمتی ۱۹۲۴ الی ۱۹۳۱ دلار معامله می شود و این در حالیست که شاخص قیمت مصرف کننده ایلات متحده قرار است روز چهارشنبه منتشر شود؛ گزارشی که می تواند قیمت طلا در بازار را از وضعیت سکون فعلی تغییر دهد.

دولت ایالات متحده همچنین قرار است آمار تورم ماه آگوست را اعلام نماید که اهمیت آن در تعیین مسیر پیش روی فدرال رزرو برای تعیین نرخ بهره بانکی در این کشور است. بر اساس آخرین آمار موجود، به احتمال زیاد تورم در ماه آگوست ۰.۵ درصد بالاتر از پیش بینی فدرال رزرو بوده که همین موضوع می تواند منجر به تصمیم بانک مرکزی آمریکا برای ادامه مسیر افزایش نرخ بهره بانکی منجر شود؛ موضوعی که می تواند منجر به ریزش نسبی قیمت ها در بازار طلا شود.

از سوی دیگر، در خصوص شاخص قیمت مصرف کننده نیز باید گفت که با توجه به نوسان نسبی ایجاد شده در بازار سوخت و مواد غذایی آمریکا طی یک ماه اخیر، احتمالا این شاخص نیز ۰.۲ درصد با پیش بینی ها دولت اختلاف خواهد داشت.

از منظر تکنیکال، در حال حاضر، EMA۵۰ روزه طلا روی ۱۹۳۰ دلار قرار دارد که تنها شکسته شدن این سطح می تواند منجر به افزایش قیمت در بازار شود. با اینحال، حمایت محکم طلا نیز همچنان روی ۱۹۲۰ دلار قرار دارد که به نظر می رسد نقطه قابل اتکایی برای خرید محسوب شود. یا اینحال، هرگونه شکست قیمت به زیر این محدوده می تواند منجر به ریزش بیشتر قیمت در بازار به ویژه برای روز چهارشنبه شود.

کد خبر: ۲۴۳٬۰۵۷

اخبار مرتبط

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha