۲۵ خرداد ۱۳۹۹ - ۲۰:۲۴
قطعه‌سازی، وابستگی ایران را به بیگانگان کاهش می‌دهد
معاون هماهنگی امور اقتصادی و توسعه منطقه‌ای وزارت کشور:

قطعه‌سازی، وابستگی ایران را به بیگانگان کاهش می‌دهد

قزوین- معاون هماهنگی امور اقتصادی و توسعه منطقه‌ای وزارت کشور اظهار داشت: تامین قطعه و مواد اولیه از مهم‌ترین نیازهای صنایع در کشور است که در چند سال اخیر برای واحدهای صنعتی ایرانی مشکل آفرینی کرده است که از این رو معتقدیم تمرکز بر قطعه سازی وابستگی ایران را به کشورهای بیگانه کاهش می‌دهد.

به گزارش خبرنگار بازار، بابک دین پرست ظهر یکشنبه در حاشیه سفر یکروزه خود به استان قزوین از شرکت دانش بنیان پارسا پلیمر شریف که با حضور مسئولین استانی و شهرستانی برگزار شد، اظهار داشت: تامین قطعات مورد نیاز برای واحدهای صنعتی در چند سال گذشته به چالشی اساسی برای صنایع کشور تبدیل شده است که با تلاش و همتی که از سال گذشته برای شناسایی نیازها و نقاط ضعف ما در این حوزه اتفاق افتاد امروز شاهد اتفاقات خوبی در این خصوص در کشور هستیم.

وی بیان کرد: عدم وابستگی به بیگانگان از مهم‌ترین آرمان‌ها و اهداف در جمهوری اسلامی ایران از ابتدای شکل گیری بوده است و تا همین امروز برای تحقق این مسئله در ابعاد مختلف تلاش شده است.

معاون هماهنگی امور اقتصادی وزارت کشور خاطرنشان کرد: اگرچه در برخی از موارد خوشبختانه به این عدم وابستگی رسیدیم اما در حوزه تامین قطعات و مواد اولیه با وجود ظرفیت‌های فراوان بی دقتی انجام شده است که این مسئله امروز با جدیت در دستور کار قرار گرفته است و با احصاء نیازهای موجود در صنایع مختلف در کشور تلاش کردیم تا با ایجاد پلی ارتباطی شرایط تولید و در دسترس قرار گرفتن این قطعات و مواد اولیه را فراهم کنیم.

دین پرست افزود: تحریم‌های چند سال اخیر این مشکل را بیش از گذشته تشدید کرد و موجب شد تا اهمیت تولید داخلی برای فعالیت این عرصه آشکار شود.

وی خاطرنشان کرد: قطع وابستگی و تلاش ما برای رسیدن به تولید ملی به این معنا نیست که همه چیز را تولید کنیم بلکه ما در تلاشیم تا وابستگی‌های استراتژیک را شناسایی و برای رفع آن اقدام کنیم تا در صورت بروز مشکلاتی نظیر تحریم خسارات زیادی را متحمل نشویم.

شرکت دانش بنیان پارسا پلیمر شریف
سعید ذکایی مدیرعامل شرکت دانش بنیان پارسا پلیمر شریف نیز در بخش دیگری از این جلسه بیان کرد: شرکت دانش بنیان پارسا پلیمر شریف در سال 91  پس از 5 سال فعالیت موفق شد به عنوان نخستین شرکت دانش بنیان در کشور مجوز فعالیت دریافت کند و طی این چند سال توانستیم تولید خود را از دو هزار تن در سال به 7 هزار تن برسانیم.

وی بیان کرد: با اجرای طرح های توسعه ای در استان قزوین تولید این شرکت دانش بنیان امسال به 18 هزار تن خواهد رسید.

مدیرعامل شرکت دانش بنیان پارسا پلیمر شریف خاطرنشان کرد: این واحد تولیدی زمینه اشتغال 120 هزار نفر را در استان قزوین فراهم کرده است و شرایط صادرات محصول را با برخی از کشورهای همسایه فراهم آورده است.

کد خبر: ۲۴٬۳۰۲

اخبار مرتبط

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha